| 

Uporabne informacije

Ali moramo svetovalcu povedati »vse«?

Ali moramo svetovalcu povedati »vse«?

27.12.2008 ob 09:50

Ko najamemo zunanjega svetovalca, mu želimo o svojem poslovanju povedati le tisto, kar je pomembno za uresničenje našega cilja. Vendar pa bo dober svetovalec hitro odkril morebitne »poslovne skrivnosti«! Zato je nujno, da se z izjavo zaveže k čuvanju informacij.

Dandanes lahko zelo veliko informacij o konkurenci najdemo na spletu. Na voljo so javne baze in plačljive strani, na katerih javne podatke »nadgradijo« z malo manj javnimi. Pa vendar je poslovanje vsakega pravnega subjekta določena skrivnost, ki naj takšna tudi ostane. Precej skrivnosti moramo razkriti, če potrebujemo dodaten denar. Če želimo pridobiti kapitalski vložek, potem moramo na skrivnosti pozabiti. V veliki meri tudi, če želimo dobiti denar od banke. Banke namreč ne marajo presenečenj v poslovanju! Tako ji moramo povedati skoraj vse. Zadržimo lahko seveda podrobnosti (skrivnosti) iz proizvodnje, kaj, kar se je ravno zgodilo, pa se še ne vidi v poročilih…

Kodeks ni 100-odstotna varovalka

Sicer pa so poslovne skrivnosti naša stvar. Tako kot odločitev, da bi najeli strokovnjaka, svetovalca, ki bi dodal nove ideje, preveril stare … Načeloma ni razloga, da svetovalcu ne bi zaupali. Imajo svoje kodekse (Kodeks Evropske federacije nacionalnih združenj svetovalcev, Kodeks Slovenskega združenja svetovalnih organizacij pri GZS …), ki določajo, da so vse informacije, ki jih ni v javnih bazah, poslovna skrivnost, ki jo morajo svetovalci absolutno čuvati. Vendar pa kodeksa ne dajeta podlage za čuvanje pri policijskih in sodnih preiskavah, tako kot je to pri odvetnikih, duhovnikih in zdravnikih. Torej, če imate v svojem podjetju kaj tako zelo spornega, raje ne najemite svetovalca! Velika verjetnost je namreč, da bi kaj takega po naključju našel ali bi mu celo vi povedali. In potem sta oba v zadregi.

Sicer pa se za poslovno skrivnost ni bati. Praktično svetovalec sploh ne sme povedati niti, da ste ga najeli, razen če mu vi tega ne dovolite. Nehote pa bo pri vas dobil dodatna znanja, ki jih bo uporabil pri drugem svetovancu. Tako je dobro, da se dogovorite, da vsaj nekaj časa ne bo mogel biti svetovalec pri konkurenčnem podjetju.

Kaj lahko razkrijemo svetovalcu?

Svetovalec bo lahko opravil svoje delo le, če mu boste zaupali vse relevantne podatke. Ker so področja lahko specifična, bomo opisali le nekaj primerov.

Davčno svetovanje
Dobro je, da se podjetnik vsake toliko posvetuje z davčnim strokovnjakom. Ta mu lahko pomaga optimirati izračun dobička z vidika davčne zakonodaje. Torej, da izkoristi vse možnosti zmanjševanja davkov, ki jih zakonodaja dopušča. Kaj je s službenim avtomobilom, kaj s potnimi stroški, kaj s potencialnimi olajšavami (za zaposlovanje, ponovno za investicije, kaj z donatorstvom, kaj je reprezentanca, kaj reklama …). Povedali vam bodo tudi primere iz prakse, kako na sporne zadeve gledajo davčni inšpektorji. Posebno tudi pri ravnanju glede DDV.

Z njimi se lahko pogovarjate tudi nekoliko skrivnostno. Recimo o »potencialnih« primerih. Recimo v slogu, ali ima lahko podjetje jahto, s katero bi se lastnik poleti vozil po Jadranu … Kako pričajo davčni strokovnjaki na sodišču, pa še nisem zasledil.

Finančno računovodsko svetovanje
Iz financ se poslovanje podjetja vidi vedno. Tako ostaja le vprašanje, ali boste svetovalcu razkrili vse podatke in resnično dobili celovite in koristne nasvete, ali pa ga boste zadolžili le za določeno področje in mu omogočili dostop le do dela podatkov. V tem primeru koristi ne bo veliko. Ko bo strokovnjak analiziral vaše podatke, bo s pregledom vseh kontov (bruto bilance) kaj hitro ugotovil, ali so poslovni dogodki »poknjiženi« pravilno ali pa je recimo kaj na stroških namesto na reprezentanci in podobno. Hitro bo tudi ugotovil, da so morda v kakšnem obdobju potni stroški nenavadno visoki, da se morda oblikuje dodatna blagajna… Vendar so to stvari, ki ostanejo pri vas. Zagotovo vas bo opozoril na nevarnosti, ki iz tega izvirajo, kaj več pa ne.

Finančno svetovanje naj bi bilo še bolj neobčutljivo za skrivnosti, saj so podatki o obveznostih in sredstvih javno objavljeni. Pa je to le videz. Javni podatki recimo ne govorijo o tem, kaj se skriva za terjatvami. Finančnega svetovalca pa zanima, iz česa terjatve izvirajo in ali bodo v celoti in vsaj približno pravočasno plačane. Lahko bi se zgodilo, da so se v bilancah nabrale terjatve, ki ne bodo nikoli plačane. Če bi jih bilo veliko, bi lahko celo ogrozile delovanje podjetja. To bo svetovalec videl in vam lahko ustrezno svetoval. Morda ste ga ravno zaradi tega tudi najeli. Morda vam bo predlagal, da začnete postopek prisilne poravnave ali celo likvidacije. To ni nepopravljiva sramota. Tudi pri teh drastičnih ukrepih (lahko tudi zaradi izgube, ki se pojavlja) je potrebno pravilno ravnanje. Lastniki so pogosto nekoliko neracionalni pri ukrepih, ki niso prav nič sentimentalni. Če vas takšni nasveti ne zanimajo, pa ste lahko prepričani, da jih bo svetovalec obdržal zase. Le pri izterjavi svojega honorarja bo verjetno zelo rigorozen.

Poslovno ekonomsko in druga svetovanja
Svetovalec, ki naj bi izboljšal vaše splošno poslovanje, se bo ukvarjal s pogodbami, ki pokrivajo vašo prodajo in nabavo. To so v osnovi poslovne skrivnosti. Pa vendar bo lahko nasvet koristen le, če mu boste dokumente zaupali. Če gre za izkušenega svetovalca ali celo večje svetovalno podjetje, bo večino zapisanega v pogodbah že pričakoval. Če poslujete recimo z Mercatorjem, se kar precej natančno ve, za kaj bo vse treba dati popuste, čeprav je to uradno še vedno poslovna skrivnost. Svetovalec vam bo lahko predlagal, kaj bi se dalo v odnosih s partnerji spremeniti le, če mu boste podatke posredovali. Iz njih vam bo recimo lahko svetoval, da se splača potruditi za večji popust pri hitrejšem plačilu, lahko bo ugotovil, da so zaračunani dodatni stroški pri nabavi vendarle višji kot pri podobnih podjetjih. Torej razkritje skrivnosti ni tak hud zalogaj.

Pri svetovanju uporabe spleta pri prodaji, kar postaja vse pomembnejše, običajno najemate podjetje, ki pripravi rešitev za vas. Dobre rešitve so tako stvar (in na neki način lastnina) podjetja. Zagotoviti si morate le, da ne bo sklepal pogodbe s konkurenčnimi podjetji. Podobno je s svetovanjem pri proizvodnji. Strokovnjaki, ki vam pomagajo bolje in učinkoviteje delati, so vaši poslovni partnerji. Poskrbite z ustreznimi papirji, da bo tako tudi ostalo. Čeprav se z njimi odlično razumete, je varno spravljen ustrezni papir morda zlata vreden.

Vir: Moj spletni priročnik št. 51-52, povzeto po Podjetnik, December 2008, www.podjetnik.si, Avtor: Igor Kadunc

sorodni članki


Komentarji: 1 

Dodajte komentar


Poletač | 27.12.2008 ob 10:11
Včasih tud papir ne pomaga... .
Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Ponedeljek
od 18 do 24 °C

Torek
od 17 do 24 °C

Sreda
od 14 do 22 °C

Četrtek
od 15 do 26 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat