| 

Uporabne informacije

Dar naj spodbuja praznično razpoloženje

Dar naj spodbuja praznično razpoloženje

Letos je zaradi recesije manj naročil za posebej oblikovana darila. Pravo darilo za zaposlene je tisto, ki postane tema kramljanja med sodelavci. Čedalje bolj humanitarno naravnana podjetja...

Izbira je pestra, odločitev za primerno darilo pa pravzaprav strateškega pomena. Kajti s poslovnim darilom podjetje pusti vtis v zavesti poslovnega partnerja, zato mnoge družbe to nalogo prepuščajo strokovnjakom z oglaševalskih agencij. Kakšne so smernice in kaj šteje, je opisala izvršna direktorica Future PR Ksenija Jankovič Banovšek.

Treba je ločiti med poslovnimi darili, ki jih pri oglaševalskih agencijah svetujemo iz katalogov, in tistimi, ki jih posebej zasnujemo za naročnika, je začela pogovor Ksenija Jankovič Banovšek. »Letos opažamo, da se je zaradi recesije zmanjšalo število naročil za oblikovana darila. Naši naročniki so se povečini odločali za tista iz katalogov, kar pa še ne pomeni, da niso izvirna. Poleg tega so čedalje pogostejša darila, povezana z njihovo dejavnostjo in poslanstvom, ki jih dopolnijo s svojimi izdelki,« je nekaj posebnosti iz poslovnega obdarovanja ob koncu letošnjega leta povedala sogovornica.

Različna darila za različne kulture. Poudarila je, da se poslovna darila zadnja leta ne delijo več na tista iz nizkega, srednjega ali visokega ranga, s katerimi so predstavniki podjetja obdarovali različno pomembne poslovne partnerje, temveč so poljubno sestavljiva in ponujajo več možnosti za oblikovanje ustrezne vrednosti. Upoštevati je namreč treba, da enkratno poslovno darilo ne sme presegati vrednosti 42 evrov, vsa skupaj v enem letu pa ne 82 evrov.

Čeprav je manjša vsota denarja, ki so jo slovenska podjetja letos namenila za poslovna darila, večji ustvarjalni izziv za agencijo, je treba vedeti, da domiselno darilo (povečini manjše vrednosti) v vseh poslovnih okoljih in kulturah ni enako cenjeno. »Povsem drugačna darila kot za slovenske poslovne partnerje je treba izbrati za, denimo, bolgarske ali romunske. Tam še vedno najbolj šteje materialna vrednost darila, torej pokloni, ki so tudi pri nas nekoč šteli za razkošne – kristalni labod ali usnjen notesnik –, pa tudi kaj drugega dokaj dragocenega, a bolj ali manj neuporabnega. Izvirnost in domiselnost tam še vedno nista cenjeni,« je navedla nekaj posebnosti posameznih trgov sogovornica.

Skoraj tako kot darilo je pomemben tudi trenutek njegove izročitve: »Tisti, ki obdaruje, mora poznati ozadje izbora in temu primerno tudi nastopiti. Zato v nekaterih podjetjih vsa darila razstavijo na obdarilni mizi, kjer so vsem na očeh, zaposleni pa se seznanijo z njihovim pomenom. Tako natančno vedo, kaj prinašajo poslovnim partnerjem,« je opisala. Naloga agencije se z izborom darila še zdaleč ne konča, saj je treba proučiti morebitne zaplete, recimo, ali je darilo mogoče spraviti na letalo.

Poslovna darila, nad katerimi bedijo agencije, imajo še eno značilnost. Praviloma jih poskušajo povezati v eno zgodbo z drugimi vrstami daril, ki jih poklanjajo poslovnim partnerjem med letom, ter s tistimi iz prejšnjih let, torej da se med sabo dopolnjujejo, ne izključujejo. »Toda tudi to ima omejen rok trajanja. Ko se izčrpa polje dopolnjevanja in nadgradnje, je treba začeti na novo, sicer vse skupaj izzveni kot ponavljajoča se zgodba,« je opomnila sobesednica. Meni, da je najuspešnejše poslovno darilo tisto, ki spodbuja razpoloženje veselega decembra in postane predmet za kramljanje med sodelavci. To navsezadnje krepi tudi skupinskega duha.

Darila za zaposlene kljub krizi ostajajo Podjetja se v zadnjih petih letih vedejo vse bolj humanitarno in ekološko – odrekajo se klasičnim papirnatim voščilnicam in jih nadomeščajo z elektronskimi, denar pa pogosto namenjajo človekoljubnim organizacijam. Preudarno se odločajo, kdo naj sploh prejme darilo, in pri naročanju pisarniškega materiala. Stenske in namizne koledarje ter rokovnike naročajo vse leto, največkrat do oktobra ali po novem letu, saj tiskarne novembra in decembra zaradi povečanja števila naročil zvišajo cene.

Med prijetnimi presenečenji, ki so zaznamovala letošnje poslovno obdarovanje, je ugotovitev, da podjetja kljub zmanjševanju sredstev za poslovna darila vsote za obdarovanja zaposlenih niso zmanjšala. Pokloni ostajajo predvsem uporabni. »Primerno je, da so darila za zaposlene povezana z dejavnostjo podjetja. Če proizvajajo, denimo, avtosedeže, lahko za morebitno darilo izberejo podstavek za mobilni telefon v obliki avtosedeža ali pa z obdarovanjem izrazijo razširjeno poslanstvo. Sem bi sodili tudi tečaji varne vožnje, plačilo prevoza s taksijem na novoletno noč, uporabno orodje, kot so kleme, alkotest ali kaj drugega, kar pride prav vsem voznikom, torej od odejice in senčnikov do avtokozmetike,« je nekaj predlogov naštela Ksenija Jankovič Banovšek.

Čas logotipov podjetij na darilih pa je zagotovo minil: »Če se niste dotaknili obdarovanca z nosilno zamislijo, uporabnostjo in prisrčno izročitvijo darila, potem tudi logotip ne bo pomagal.«

Vir: Verlag Dashöfer, založba, d.o.o. - povzeto po Delo

sorodni članki