| 

Poslovne priložnosti

Začetnike potopi slab poslovni načrt

Začetnike potopi slab poslovni načrt

Podjetnike začetnike najpogosteje pokoplje slab poslovni načrt

Podjetnike začetnike najpogosteje pokoplje slab poslovni načrt, ki bi jim moral na začetku pomeniti kompas za poslovanje in zmanjšati začetna tveganja, pravi svetovalec Obrtno-podjetniške zbornice (OZS) Danijel Lamperger.

V poslovnem načrtu bi namreč podjetnik moral jasno začrtati cilje in potrebne poti, kako jih doseči - seveda tudi vse druge vsebine, načrt trženja, ciljne stranke, analiza konkurence, potrebni viri za poslovanje podjetja ...

Podjetniki se premalo posvetijo ukrepom, kako bodo presegli pričakovanja svojih strank in na drugi strani ukrepom, kako bodo zagotovili plačila kupcev oziroma postopali v primeru neplačil, pravi Lamperger. Na začetku se preveč naslanjajo na potencialne stranke, kot so prijatelji, sorodniki in drugi znanci.

Zaradi težnje po popolnem nadzoru niso pripravljeni prepustiti dela lastništva; pravočasno si ne zagotovijo svetovanja in pomoči drugih strokovnjakov; ne predvidijo vseh težav, ki jih bodo imeli, če bodo želeli poslovati v celoti po črki zakona (zakonodaja ni pisana na kožo malih podjetnikov), najpogostejše napake navaja Danijel Lamperger.

Težek začetek

Kot pravi Simona Osterman, ravno tako svetovalka OZS, je verjetno med najtežavnejšimi obdobji podjetja oziroma samostojnega podjetnika prav odprtje podjetja ter začetno poslovanje. To so težave z registracijo, zagonskimi sredstvi (posojili), računovodstvom, poslovnim načrtom, davčna, delovnopravnimi vprašanji, izobraževanjem s področja trženja ter prodaje ... Brezposelni se sicer ponavadi raje odločijo za status samostojnega podjetnika, saj ne potrebujejo ustanovitvenega vložka, in za dejavnosti, kjer ne potrebujejo visokega začetnega kapitala (čiščenje objektov), pravi Ostermanova.

Letos je bilo v obrtni register na novo vpisanih 6.551 podjetnikov. Od tega največ na področju gradbeništva (36 odstotkov), dobrih 26 odstotkov je bilo vpisanih v predelovalnih dejavnostih (mizarji, mesarji, živilci, predelava plastike ...), poslovne in osebne storitve pa 20.

Vir: n a t e k o č e m . s i, informacijski priročnik za podporo razvoja podjetnosti in ustvarjalnosti mladih, številka 11, november 2008 - Finance, 4.11.2008, www.finance.si, Avtor: Stane Petavs

sorodni članki