| 

Posel in moda

Poslovni bonton oblačenja je biblija uspešnega podjetnika

Poslovni bonton oblačenja je biblija uspešnega podjetnika

Obleka naredi človeka - ta rek velja še danes, še posebej pri poslovnem oblačenju. Prvi stik s človekom je vizualen in še preden spregovorimo, dobi sogovornik veliko informacij, ki močno vplivajo na nadaljnji razvoj dogodkov.

Poslovna moda se iz dneva v dan spreminja, čeprav osnovne zapovedi ostajajo. Upoštevati bi jih moral vsak poslovnež, ," pravi svetovalka za osebni videz Neža Gregorič Žgombič.

Nekdanja manekenka, strokovnjakinja na področju estetike ter kulture obnašanja in oblačenja, ki je znanja nabirala v Londonu, poudarja, da mora biti sodobni poslovni bonton oblačenja in obnašanja biblija vsakega uspešnega poslovneža.

Moda postaja vse bolj sproščena. Poslovna moda se iz dneva v dan spreminja, čeprav osnovne zapovedi ostajajo. Tudi v poslovnem modnem svetu je moda vse bolj sproščena, a v določenih poslovnih krogih še vedno prevladuje konservativna eleganca.

Podjetja imajo večinoma ohlapna pravila kodeksa oblačenja, strožja so v podjetjih, ki se ukvarjajo s financami, pravom, ekonomijo in revizijo. Za revizorje, agente, finančne svetovalce velja zapoved "sivih ovratnikov", saj morajo biti oblačila tako za ženske kot za moške čim bolj klasičnih krojev in nevpadljivih barv.

Pri ženskah je manj več. Za ženske je najpogosteje v uporabi kodeks, ki zapoveduje enobarvne kostime in komplete v sivih, črnih, rjavih in drugih nevtralnih tonih, pojasnjuje sogovornica. Bluze in srajce so lahko v beli ali kakšni drugi pastelni barvi, po možnosti brez vzorcev in brezhibno zlikane.

Dovoljene so tudi modernejše barve, kot sta letos modni temno vijolična in temno zelena, oblačila pa naj bodo sestavljena iz največ dveh barv. Urejeni lasje in nevpadljiva pričeska sta pika na i za korekten poslovni videz. Če so dolgi, naj bodo speti z okrasnimi sponkami ali elastikami.

Moški naj bo športno eleganten. "Marsikdo misli, da ima moški manj težav pri filozofiji oblačenja, vendar mora uspešen poslovni moški prav tako poskrbeti za nekaj malenkosti, ki oblikujejo njegovo zunanjo podobo," pravi Žgombičeva.

Obvezen kos je klasična obleka, ki naj bo pozimi v temnejših tonih, poleti pa iz lažjih materialov in svetlejša. Pod njo sodi srajca, ki naj bo čim bolj nevtralna, čeprav je tistim z več okusa dovoljeno eksperimentiranje z nekoliko bolj živimi barvami, na primer bledo rumeno, vijolično in svetlomodro. Zraven obleke sodijo kakovostni čevlji, ki morajo biti vedno brezhibno zloščeni in elegantnega modela ter z nogavicami v enakem tonu - k črni obleki črne, k sivi sive. "Kravata poslovnemu človeku pomeni dodano vrednost, zato se jo naučite pravilno zavezati," opozarja.

Vedenje na pogovoru: Ne krilite z rokami, glejte v oči. Pri prvem vtisu je poleg videza odločilno tudi poslovno obnašanje. "Pomembno je pustiti vtis, da smo samozavestni in stabilni, zato se izogibajte močni gestikulaciji, ta je namreč zelo zgovorna in kaže na čustveno vznemirjenost kandidata," pravi sogovornica.

Poslovna moda: Modni grehi, ki vam jih ne bodo odpustili.

  1. Premočna ličila ali nič ličil. Za prvi sestanek se nevpadljivo naličite.
  2. Previsoke pete. Dovoljena meja je pet centimetrov, poleti se odsvetujejo sandali, ki razkrivajo preveč prstov.
  3. Prekratko krilo ali bluza. Krila in obleke, krajše od dveh prstov pod koleni, so v službi prepovedane, prav tako majice ali bluze, ki razkrivajo trebuh ali preveč hrbta.
  4. Predolgi nohti, nalakirani z živimi barvami. Za ženske je bolj primerna francoska manikura in srednja dolžina nohtov, manikure naj se ne branijo niti poslovni moški.
  5. Pisane nogavice pri ženskah. Poslovnemu kodeksu ne dišijo pisane nogavice in nogavice z vzorci, strokovnjaki priporočajo enobarvne, ki so v skladu z vrhnjim oblačilom.
  6. Bele nogavice pri moških. Nogavice naj bodo vedno v istem barvnem tonu, kot je obleka.

Vir: Verlag Dashöfer, založba, d.o.o. - povzeto po www.finance.si

sorodni članki