| 

Postal sem podjetnik

Ali je učinkovitost vodenja res povezana z uspešnostjo podjetja?- 2. del

Ali je učinkovitost vodenja res povezana z uspešnostjo podjetja?- 2. del

Najnovejše raziskave o vplivu človeškega kapitala na uspešnost podjetij so zgovorne. Ali je vodenje ključ do uspeha?

Dejstvo je, da se marsikatero podjetje že nekaj časa zaveda pomena zaposlenih in kupcev ter izvaja številne razvojne in izobraževalne programe na tem področju. Obvladovanje človeškega dejavnika znotraj merljive ekonomije je prava pot in ključnega pomena za uspeh. Toda pogosto zavedanje pomena zaposlenih in kupcev ni dovolj, motiv za potrebne spremembe naših razmišljanj in vedenj pa prepogosto izničen zaradi prevelikega občutka nujnosti in dajanja prednosti opravljanju operativnih nalog.

Pravo olajšanje je, da so na trg prispele številne raziskave svetovno priznanih raziskovalnih inštitutov (Mc Kinsey, Gallup, Melcrum, Ken Blanschard,…) , ki nam s svojimi številkami dokazujejo povezavo zavzetih, motiviranih zaposlenih in posledično zavzetih kupcev s pozitivnimi finančnimi učinki, ki jih podjetja s tem pridobijo. Dejavnik motiviranosti in zavzetosti zaposlenih je dobil dimenzijo merljivosti in neposredno povezavo s srednje in dolgoročno finančno uspešnostjo podjetij. Še več, zavzetost je postala ključen dejavnik konkurenčne prednosti podjetja in njegove uspešnosti. Z merjenjem zavzetosti zaposlenih lahko dobimo neposredno sugestijo za nadaljnji sistematični razvoj zaposlenih in razvoj odnosov s kupci v smer, ki nudi boljše finančne rezultate. Prepričana sem, da bodo številke povezanosti zavzetih zaposlenih in odličnih poslovnih rezultatih, prepričale marsikaterega dvomljivega in k materialnim ter finančnim vprašanjem usmerjenega managerja.

Če so zavzeti in motivirani zaposleni pomemben ali celo ključen element, ki vpliva na našo konkurenčnost in uspeh na trgu, se nam takoj postavlja vprašanje kako zagotoviti, da bodo zaposleni v podjetju res zavzeti? Gallup, 2002 na zelo enostaven način predstavi, kako doseči zavzetost zaposlenih in kakšna je njegova posledica za podjetje.

Najbolj uspešna podjetja dosegajo konstantno rast in pozitivne finančne kazalnike uspešnosti, ker počnejo tisto, kar manj in neuspešna podjetja ne počnejo ali počnejo tega manj in nesistematično: z odličnim vodenjem maksimirajo notranje individualne talente zaposlenih na način, da dosegajo visoko zavzetost kupcev. Vedo, da je izkoriščanje človeškega potenciala v podjetju edino področje, kjer je možno narediti največji napredek, ki vodi v doseganje konkurenčne prednosti na trgu. Znižanje stroškov in znižanje cene ne obetata več velikih preskokov! Ste začutili tudi svojo veliko priložnost? Bo to spremenilo vaš pogled na zaposlene in kupce? Za tekmo z najbolj uspešnimi na konkurenčnem globalnem trgu bo v prihodnosti potrebno zagristi tudi v to jabolko.

Je pot enostavna? Seveda ne! Star rek pravi: »Tja, do koder je vredno iti, ne vodi nobena bližnjica!« In, ko govorimo o obvladovanju človeškega potenciala naših zaposlenih in kupcev brez dvoma velja, da je pred nami proces, ki zahteva sistematičen, celovit in dolgoročen pristop.

Vir: Verlag Dashöfer, založba, d.o.o. - povzeto po www.moj-mentor.si

sorodni članki