| 

Uporabne informacije

Najboljši način napovedovanja prihodnosti je, da jo ustvarimo

Najboljši način napovedovanja prihodnosti je, da jo ustvarimo

20.11.2008 ob 13:20

Deset stvari, ki se jih lahko naučite od Petra Druckerja, velikega guruja s področja poslovodenja

Peter Drucker, ki je umrl leta 2006 v 97. letu, je bil eden najbolj uglednih mislecev s področja poslovodenja in družbenih vprašanj. Njegova dognanja niso navdihovala le številnih poslovnih vodjih, temveč tudi vodje na področju nepridobitniških dejavnosti.

"Učinkoviti vodstveni delavci najprej opravijo najpomembnejša dela in delajo samo eno stvar naenkrat," meni guru Peter Drucker.

Predstavljamo kratko antologijo Druckerjevih misli o tem, zakaj nekaterim organizacijam uspe in drugim ne.

1. Rezultati obstajajo samo na zunaj

Kar si je treba najbolj zapomniti glede katerekoli poslovne dejavnosti, je, da rezultati obstajajo samo na zunaj. Rezultat podjetja so zadovoljni odjemalci. Rezultat bolnišnice je ozdravljen bolnik. Rezultat šole je učenec, ki se je česa naučil in to znanje čez deset let spremeni v učinkovito stvar. Znotraj podjetja obstajajo samo stroški.

2. Človeške zmogljivosti so neizkoriščene

Menedžerji radi rečejo, da so ljudje njihovo največje premoženje. Radi ponavljajo splošno znano resnico, da je edina prava razlika med organizacijami to, kako učinkoviti so njihovi ljudje. Vse preostale vire vsaka organizacija obvladuje v natančno tolikšni meri kot katerakoli druga. In večina menedžerjev se tudi dobro zaveda, da so od vseh virov prav ljudje tisti, ki so najmanj izkoriščeni, ter da v vseh organizacijah izkoriščajo in ustvarjalno izkoriščajo le majhen del človeških zmogljivosti.

3. Vedite, kaj je vaša dejavnost

To, da sta vprašanji cilja poslovanja in poslanstva podjetja tako redko deležni ustreznega razmisleka, je glavni vzrok za poslovno nezadovoljstvo in poslovni neuspeh. V odličnih podjetjih je uspeh vselej v veliki meri rezultat nedvoumnega in preudarnega spraševanja "Kaj je naša dejavnost?" ter premišljenega in temeljitega odgovarjanja na to vprašanje. Poleg tega pa se je treba spraševati tudi "S čim bi se morali ukvarjati?".

4. Strateško načrtovanje prihodnosti

Vsaka institucija mora strateško premisliti o tem, kaj je namen njene poslovne dejavnosti in kaj bi ta namen moral biti. Premisliti mora, za kaj jo plačujejo njeni odjemalci. Vsaka institucija mora premisliti, v čem je dobra. Ali prednosti ustrezajo svojstveni poslovni dejavnosti? Ali izkorišča prednosti tam, kjer bodo te dale rezultate? In kakšen trg je natančno primeren za to določeno dejavnost - v sedanjosti in v letih v neposredni prihodnosti?

5. Osredotočenost ključ do učinkovitosti

Če obstaja kakšen ključ do učinkovitosti, je to osredotočenost. Učinkoviti vodstveni delavci najprej opravijo najpomembnejša dela in delajo samo eno stvar naenkrat. Osredotočenost pomeni imeti pogum, da času in dogodkom vsilimo svoje odločitve o tem, kaj je dejansko pomembno in mora imeti prednost. Za vodstvenega delavca je to edina možnost, da bo postal gospodar časa in dogajanja ter ne njuna žrtev.

6. Izberite prednostne naloge

Nobeno podjetje ne more delati vsega. Tudi če ima denar, nikoli ne bo imelo dovolj dobrih ljudi. Določiti mora prednostne naloge. Najslabše je, če skušamo delati vse po malem. Tako zagotovo ne bo narejeno nič. Bolje je izbrati napačno prednostno nalogo kot nobene. Naredite naslednje:

• Izberite prihodnost pred preteklostjo.
• Namesto na težave se osredotočite na priložnosti.
• Namesto da počnete to, kar počne večina, izberite svojo pot.
• Merite visoko, namesto česa varnega in lahko izvedljivega raje skušajte doseči kaj pomembnega.

7. Ne opravičujte se za dobiček

Za dobiček kot gospodarsko in družbeno nujnost se ni treba opravičevati. Nasprotno, poslovnež bi se moral počutiti krivega takrat, kadar mu ne uspe ustvariti dobička, ki bi sicer šel gospodarskim in družbenim funkcijam, ki jih lahko razvija dobiček - in samo dobiček.

8. Učimo se vse življenje

Za inovativno organizacijo je nujno, da v njej povsod vlada ukaželjno ozračje. Takšno okolje omogoča ustvarjanje in trajno pridobivanje znanja. Nihče se nikoli ne bi smel imeti za dokončanega. Učenje je za vse člane organizacije proces, ki se nikoli ne neha.

9. Ni vsak neučinkovitež zguba

Neučinkoviteži so pogost pojav in pri njih ponavadi ne gre za to, da bi bili zgube. Gre za to, da so se znašli na napačnem kraju - da so pregovorni oglati klin v okrogli luknji. Sodijo pač drugam, tja, kjer potrebujejo njihove veščine in kjer z njimi lahko pripomorejo k uspehu. Menedžerjeva naloga - še zlasti, kadar gre za mladega delavca z znanjem - je, da premisli, kje bi neučinkovitež utegnil biti produktiven in učinkovit, ter da reče: "Ste v napačnem poslu - sodite tja in tja."

10. Podjetniški duh in pogum

Vsakič, ko srečate uspešno podjetje, to pomeni, da je nekdo nekoč sprejel pogumno odločitev.

11. Napovedovanje prihodnosti

Najboljši način napovedovanja prihodnosti je, da jo ustvarimo.
 

Kdo je Peter Drucker

Rodil se je na Dunaju leta 1909. V Nemčiji je študiral pravo, potem se je pred nacizmom umaknil v Anglijo, pozneje še v ZDA. Leta 1945 je izšla njegova knjiga Concept of the Corporation (Pojem korporacije), ki jo je napisal na podlagi dveh let proučevanja družbe General Motors. Postala je takojšnja prodajna uspešnica. Leta 1971 je začel poučevati poslovodenje na Claremont Graduate University v Kaliforniji, ki je leta 1987 po njem poimenovala svojo šolo poslovodenja.

Za cele generacije vodstvenih delavcev in študentov poslovodenja je bil guru z veliko začetnico. Kot novinar, učitelj, svetovalec in avtor več kot 35 knjig, ki jih je izdala založba Harper Collins, je pripomogel k temu, da je teorija poslovodenja dobila pečat ugledne vede.

Vir in informacije: Finance, 7.11.2008, www.finance.si, Avtor: KnowledgeCurve

sorodni članki


Komentarji: 1 

Dodajte komentar


Leon | 02.01.2009 ob 15:27
Drucker je umrl 2005, ne 2006! V 95. letu starosti
Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od -4 do 3 °C

Četrtek
od -3 do 1 °C

Petek
od -2 do 2 °C

Sobota
od -4 do 5 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat