| 

Poslovne priložnosti

Grafični znak - logotip

Grafični znak - logotip

03.11.2008 ob 10:29

Najpomembnejši identifikacijski element celostne grafične podobe je grafični znak. Njegov pomen se stopnjuje zlasti v današnjih globalizacijskih procesih, saj prav znak zaradi svoje edinstvene sposobnosti preseganja jezikovnih pregrad postaja najpomembnejši element komuniciranja podjetja. Uveljavljeni znaki velikih podjetij in blagovnih znamk, kot so trikraka zvezda v krogu (Mercedes), tri črte (Adidas), leteča kljukica (Nike) in drugi, v različnih jezikih brez besed posredujejo oziroma natančneje, prikličejo v spomin podobne ali iste asociacije, vezane na omenjene znake in vsebine, ki jih ti znaki predstavljajo.

Poti do znaka, ki bo v želeni obliki predstavljal vaše podjetje, je lahko več. So bolj ali manj kompleksne. Lahko so plod trenutnega navdiha ali konceptualnega pristopa. V vsakem primeru pa so podlaga za znak vsebinski okviri, določeni v prvi fazi razvoja celostne grafične podobe. Iz teh vsebinskih okvirov se prek številnih skic, iskanja simbolnih povezav, različnih grafičnih rešitev in primerjav z obstoječimi znakovnimi rešitvami ter s posredovanjem veščin in navdiha oblikovalca ali skupine oblikovalcev pride do različnih konceptov grafične rešitve. Izbor pravega koncepta v naslednji fazi pomeni začetek trdega dela pri iskanju kakovostne rešitve, pri čemer je lahko čas za realizacijo ustreznega znaka, ki v največji možni meri ustreza zastavljenim izhodiščem, zelo različen – od nekaj dni do pol leta. Pri tem pa se je treba zavedati, da dober znak ni nujno tisti, ki je najbolj všečen določeni javnosti v danem trenutku, ampak tisti, ki mu uspe v največji meri grafično kakovostno predstaviti različne v strateških izhodiščih potrjene vsebine.

Kako prepoznati kakovosten grafični znak? Najpomembnejši dejavnik pri zaznavanju znakov je pravilo »dobre oblike«. Dober znak mora imeti poleg ustrezne sporočilne vrednosti naslednje lastnosti: biti mora enostaven, enoten, jasen, pravilen, zapomnljiv in berljiv. Praviloma ne sme biti obremenjen s prevelikim številom detajlov. Vse navedene lastnosti znakov pridejo do izraza zlasti v ekstremnih razmerah zaznave – ob kratkih izpostavitvah, slabi osvetlitvi, gibanju, v konkurenčnem okolju, ki zmanjšuje pozornost, in podobno.

Vir in informacije: Podjetnik, Oktober 2008, www.podjetnik.si, Avtor: Matjaž Mazzini

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od 14 do 29 °C

Četrtek
od 16 do 30 °C

Petek
od 16 do 26 °C

Sobota
od 15 do 29 °C

Anketa

Se vam zdi vaša spletna stran učinkovita?
Da
Ne
Kako naj pa to vem?
Je nimam

    rezultat