| 

Uporabne informacije

Nadležne pisarniške navade

Nadležne pisarniške navade

Pretežni del dneva preživimo na delovnem mestu, kar dejansko pomeni, da smo glavnino dneva v "družbi" sodelavcev (in ne svojih domačih), ki pa niso nujno tudi naši prijatelji oziroma ljudje, katere smo si sicer v svojem privatnem življenju izbrali za družbo. Sodelavci so pač grupa ljudi, s katerimi nas večinoma vežejo zgolj poslovne niti. Kar lahko seveda pomeni, da do nekaterih čutimo celo apatijo zaradi njihovih neprijetnih navad in obnašanja v službi.

Recimo, da smo zaposleni v podjetju z več pisarniški prostori ali pa si pisarno celo delimo z več sodelavci. Nedvomno je naše obnašanje in "toleranca" do drugih pomemben del našega vsakdanjika v službi. Pa vendar nas lahko določene navade sodelavcev motijo do te mere, da nam postanejo celo zoprni in nam grenijo vsakdan, lahko pa celo otežujejo koncentracijo pri našem delu.
Katere pisarniške navade pa bi označili kot nadležne in moteče!? Na primer, da (nehote) izvemo vse o sodelavkinem psu in njegovem lulanju po dragoceni preprogi, da ima redni mesečni menstrualni ciklus, da ima težave v zakonu in še kaj! Vendar tega nismo izvedeli, kot bi bilo za pričakovati, v pogovoru z njo ob kavici ali v večernem klepetu, pač pa iz njenih številnih glasnih privatnih telefonskih pogovorov s prijateljicami (ali mamo) med službenim časom.

Če opišemo samo nekatere pisarniške navade, ki se po rezultatih anket izvedenih med zaposlenimi v pisarnah, uvrščajo med najbolj nadležne. Na prvem mestu je glasno govorjenje po telefonu. Moteče je tako v pisarni, katero si deli več zaposlenih, kot v pisarni z odprtimi vrati in se govor razlega po hodniku in drugih pisarnah. Na drugo mesto so anketiranci uvrstili glasne in neprijetne načine zvonjenja mobilnih telefonov. Naslednja moteča navada je glasno govorjenje po zvočniku na telefonu (speakerphone) pri odprtih vratih pisarne ali v javnosti. Ostale "priljubljene" navade, ki ravno tako motijo "harmonijo bivanja" v pisarnah so med drugimi tudi: puščanje nereda za seboj v skupnih čajnih kuhinjah, enako velja za skupne sanitarije, prinašanje zelo močno "aromatične" hrane za malico v službo in prehranjevanje v skupnih pisarnah, preglasno nastavljeni zvočni signali na računalniku, glasno poslušanje radia, pogovarjanje okoli mize sodelavca, ki v tistem trenutku dela in niti ne sodeluje v pogovoru, izposojanje drobnega pisarniškega material od sodelavcev (katerega nikoli ne vrnete) in druge.

Na splošno lahko navade, ki so nekaterim nadležne in moteče, v pisarnah povzročijo napeto ozračje in slabo voljo med sodelavci ter zmanjšajo delovno produktivnost. Najbolj zanimivo pa je to, da se običajno povzročitelji tega niti ne zavedajo. Dilema, kako jim povedati, da motijo vaše delo, je običajno velika. Morda je en način reševanja ta, da se v pisarni postavijo "osnovna pravila obnašanja" in se z njimi določi kaj se sme in kaj ne!?
Kot nasvet in v opombo vsem, ki delate v pisarnah pa velja, da bodite uvidevni do svojih sodelavcev, in osebne telefonske razgovore opravljate izven pisarne (na primer na hodniku), govorite zmerno glasno, zapirajte vrata svoje pisarne, kadar se pogovarjate po zvočniku na telefonu, malicajte v prostorih, ki so za to namenjeni, utišajte svoje mobilne telefone in zvočne signale na računalniku na primerno glasnost! Sodelavci vam bodo hvaležni!

 

 

 

 

 

 

 

 Slika 1: Glasni in neprijetni načini zvonjenja mobilnih telefonov se uvrščajo visoko na "lestvici" nadležnih pisarniških navad med pisarniškimi delavci.

 

 

 

 

 

 

 

 Slika 2: Prinašanje malice od doma izredno močnega in neprijetnega vonja lahko zelo motijo sodelavce.

 

 

 

 

 

 

 

 Slika 3: Osnova poslovne etike je tudi "pospravi za seboj" po tem, ko si skuhaš kavico v skupni čajni kuhinji!

 

 

 

 

 

 

 

Slika 4: Glasno poslušanje glasbe lahko moti sodelavce pri koncentraciji!

 

Urška Č.

Vir in foto: http://www.forbes.com; Slike: Stephen Sweny za Forbes.com

sorodni članki