| 

Postal sem podjetnik

Biti podjetnik na internetu

Biti podjetnik na internetu

27.10.2008 ob 10:58

Veliko novih podjetniških začetkov ali idej je vezano na internet,  primer so razni spletni portali ipd., zato je pomembna informacija za podjetnika začetnika, kakšna IT-infrastruktura je potrebna za takšen posel.


Kot pojasnjuje Aleš Golli iz podjetja Spletosfera, ki se ukvarja s spletnimi storitvami, ima nekdo, ki želi postaviti portal, spletno aplikacijo ali spletno mesto, tri možnosti:

• pri ponudniku gostovanja zakupi prostor na spletnem strežniku, kar je najcenejše, vendar si isti spletni strežnik deli s številnimi naročniki, zato so manjše možnosti prilagoditev in nadzora;
• dražje je, če pri ponudniku gostovanja najame virtualni strežnik; tako ima svoj operacijski sistem, poveča se možnost prilagoditev in nadzora, vendar si isti strežnik (hardver) deli z drugimi naročniki virtualnih strežnikov; najdražje pa je, če kupi ali najame svoj lastni strežnik, ki gostuje pri ponudniku interneta (kolokacija).
• Poleg tega ponavadi potrebuje še operacijski sistem, bazo podatkov (SQL) in namenske aplikacije (sistem za urejanje vsebine, spletno trgovino ...).

Stroški gostovanja

Stroški gostovanja so odvisni tako od tega, za katero od zgoraj navedenih oblik se naročnik odloči, kot od obremenjenosti strežnika. Prva skrajnost je na primer slovenska spletna trgovina, omejena na lokalni trg, v kateri se vsak dan zgodi le nekaj nakupov, kar pomeni izredno majhno obremenitev strežnika. Druga skrajnost je vzpostavitev globalne aplikacije (novi Facebook, Twitter...) z milijoni uporabnikov, razlaga Golli.

Pri enem od največjih globalnih low-end ponudnikov GoDaddy je mesečna cena gostovanja od pet do 15 dolarjev, za virtualni strežnik je treba odšteti od 42 do 104, za svoj lastni strežnik pa od 80 do 420 dolarjev. Podobne cene je mogoče zaslediti na slovenskem trgu - gostovanje je mogoče najti za nizko ceno. "Vendar ne pozabimo, da imajo low-end ponudniki tudi slabe strani: slabša je podpora (telefonska, dosegljivost ...), njihov poslovni model pa predvideva, da velika večina naročnikov nima prav veliko prometa, če vam promet občutno naraste, je vprašanje, ali vam bodo zagotovili ustrezno pretočnost in odzivnost strežnika, " opozarja Golli.

Zato obstajajo high-end ponudniki (denimo RackSpace), pri katerih boste za gostovanje plačevali od več 100 do več deset tisoč dolarjev na mesec. "Za lokalna podjetniška dejanja je to seveda pretirano, če pa nameravate narediti nov Facebook, jih le pokličite..."

Vprašanj je veliko

Na kaj je treba biti pozoren pri dogovorih s ponudniki? Predvsem na to, da boste zelo verjetno potrebovali tudi storitve (tehnična pomoč, programiranje, vzdrževanje po meri ...), ki so precej dražje od stroškov gostovanja. Povsem mogoče je, da bo letni prihranek pri cenejšem ponudniku gostovanja "zapravljen" že pri prvem naročilu za programiranje obrazca.

Naročnika naj vedno zanimajo celotni stroški; tako gostovanje z internetno povezavo kot tudi morebitni drugi skriti stroški, svetuje Golli. Kakšen je cenik storitev za strokovno delo, kako sta urejena "backup" in dežurstvo, ali je v ponudbo gostovanja vključen neomejen promet, tudi s tujino ... "Naročnik naj si že pred izbiranjem ponudnika poskusi zastaviti in zapisati čim več vprašanj, ki so relevantna za njegov poslovni model."

Vsebina pred obliko

Kar zadeva smernice v internetni industriji, je treba vedeti, da obseg vsebine, aplikacij in ponudbe narašča precej hitreje kot število uporabnikov interneta. To pomeni, da je vedno manj vsebine dejansko prebrane. Ponudniki se morajo v svetu ogromne ponudbe zelo bojevati za to, da pridobijo in zadržijo obiskovalce.

Pri upravljanju vsebin se počasi briše jasna ločnica med tistimi, ki vsebino ustvarjajo, in tistimi, ki jo uporabljajo; včasih so mediji vsebino producirali, bralci pa brali - danes pa veliko količino spletne vsebine prispevajo "navadni" uporabniki interneta - prek forumov, blogov, socialnih omrežij, ocenjevanja člankov, prek komentarjev (YouTube).

Z vidika dejanske koristnosti spletnega mesta vedno več naročnikov spoznava, kar stroka že dolgo ve: da je vsebina pomembnejša od oblike; da ima spletna uporabnost prednost pred "kreativnimi" metodami (animacije, flash); da je na splošno minimalizem boljši kot kompliciranje; da so živi uporabniki (skupnosti) pomembnejši od vseh drugih stvari, še dodaja Aleš Golli.


Nasvet

Bolj iščite partnerja kot prodajalca

• Kaj svetuje Aleš Golli podjetniku začetniku? Predvsem naj izbere kakovostnega partnerja (specialista, ki ponuja spletne storitve), ki mu lahko zaupa, da mu bo dolgoročno dobro svetoval in bo bolj partner kot prodajalec. Internet se hitro razvija, to, kar je dobro danes, bo jutri lahko že zastarelo. Podjetnik bo težko sam sledil vsem spremembam, bolje je, da se osredotoči na svoj primarni posel. Cene gostovanja so praviloma bagatelni strošek v poslovnem modelu, zato naj ponudnika izbira po drugih lastnostih (kompetencah, referencah, ravni podpore).

Vir in informacije: Finance, 14.10.2008, www.finance.si, Avtor: Stane Petavs

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Ponedeljek
od 10 do 22 °C

Torek
od 13 do 22 °C

Sreda
od 12 do 18 °C

Anketa

Dopust...
je že mimo
šele pride
ga ne potrebujem

    rezultat