| 

Poslovne priložnosti

Golden Drum 2008 - Žirije že delajo! In kaj pravijo njihovi predsedniki?

Golden Drum 2008 - Žirije že delajo! In kaj pravijo njihovi predsedniki?

Na letošnji tekmovalni del Golden Drum 2008 je prispelo kar 2.753 del. Vsa prijavljena dela, kolikor so jih brez ukinjene skupine Central Western Europe CUP Selection do neizprosnega roka 4. 9. letos prejeli, pa so tudi že v obdelavi. Žirija za Design & Art Direction pod vodstvom Kurta Dieckerta je že ocenila 415 plakatov, ki so z vseh strani sveta prispeli na natečaja Piranske občine in Slovenske turistične organizacije ter izbrala 43 tistih, ki bodo razstavljeni v avli Grand Hotela Portorožna (otvoritev 6.10. ob 19.30) in piranskem trgu Tartini (6. 10. ob 20.30).

Tudi žiriji pod vodstvom, Pera Pedersena, ki ocenjuje oglaševalske akcije in Christoperja Cauvyja, ki ocenjuje medijske akcije, že izbirata finaliste, ki bodo povabljeni, da svoje projekte predstavijo v živo na bernardinskem odru (6. in 7.10. od 9.30 dalje v Hotelu Bernardin).

Žirija interaktivne tekmovalne skupine, ki ji predseduje Serge Fenenko, pa je zaradi narave in kompleksnosti medija začela s spoznavanjem prijavljenih del in predocenjevanjem kar doma.

Predsednikom žirij smo postavili 10 vprašanj. Njihovi odgovori z kratkimi predatvitvami so v nadaljevanju.


 

Christophe Cauvy, Predsednik žirije za medijske nagrade

Christophe Cauvy, regijski digitalni direktor za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko, McCann World Group, Velika Britanija

Christophe Cauvy živi v Londonu in je regijski direktor za Evropo, Srednji Vzhod in Afriko v agenciji McCann Worldgroup.
Koordinira digitalne operacije agencije McCann v več kot tridesetih državah.
Christophe je študiral ekonomijo na fakulteti Aix-Marseille II in svojo kariero začel v bančništvu pri podjetju JP Morgan v Parizu, vendar se je hitro preusmeril v marketing, grafično oblikovanje in izgradnjo blagovnih znamk v agencijah RSCG, Fitch, Design Board in Lewis Moberly.
Nato je dve leti delal kot DJ v Londonu, ter kot neodvisni novinar pisal za XLR8R, ameriško glasbeno revijo.
'Digitalno vročico' je ujel, ko je bil vključen v odprtje angleške podružnice pokojne švedske digitalne agencije Abel & Baker. Pred kratkim je ustanovil marketinško svetovalnico The Thinking Box, ki je specializirana za potrošniške tehnologije in napovedovanje prihodnosti. Svetoval je privatnim premoženjskim skladom, korporacijam, vladnim telesom in začetnikom v oglaševanju na prostem, TV programih, korporacijskem založništvu, 3G mobilni telefoniji in na področjih IPTV.
Christophe je delal za blagovne znamke, kot so France Telecom, Uncle Ben’s, Carrefour, Kodak, Microsoft, T-Mobile, Henkel, Fred Perry in Travelocity.

Na katere nagrade v svojem življenju ste najbolj ponosni?
Na tisto, ki je nisem prejel. Šlo je za inovativno kampanjo za Universal Pictures in Microsoft za lansiranje filma Ali G-ja. Osupljivo smešne online karaoke je razvila švedska ekipa agencije Abel & Baker, odlična agencija, ki je nekaj tednov pred festivalom v Cannesu bankrotirala, zato tudi dela nikoli niso prijavili! Škoda…

Kaj so najpomembnejši kriteriji pri žiriranju?

  • Kreativnost, jasno.
  • Originalnost: tudi če drži, kot pravimo v francoščini “rien ne se crée, tout se transforme”, kar lahko prevedemo kot »nič ni ustvarjeno, vse je preoblikovano«, še vedno cenim nove ideje ali celo stare ideje v novih aplikacijah ali kontekstu.
  • Bistvenost: odlične ideje, ki so neustrezne … niso odlične. Močna mešanica med originalno idejo, pozicioniranjem, ciljno skupino itd. in izbranimi mediji je najpomembnejša.

Želim vključiti še naslednja dva kriterija:

  • Vtis: v svetu, ki je preplavljen s sporočili vseh vrst, so izredni in spektakularni projekti, če ustrezajo prvim trem kriterijem, prav tako pomembni
  • Integracija: še ena zanimiva dimenzija, ki jo moramo upoštevati, je način, na katerega je bila kampanja integrirana med različne medijske podpore

Kaj je najbolj pomemben kriterij pri vsakodnevnem oglaševalskem poslu?
Občutek za opazovanje: opazovanje ljudi na ulici, njihova oblačila, objekte, umetnine ali pohištvo itn. je ključnega pomena za razumevanje in inspiracijo.

Pomembnost/vloga oglaševalske nagrade?
Kreativni proces je kompleksen, saj vključuje obe polovici možganov: Descartesovo, objektivno in neotipljivo, lateralno razmišljanje. Ni receptov. Ni empiričnih dokazov. Zato je ocena drugih, še posebej vrstnikov, odločilna.

Kje vidite položaj in poslanstvo Zlatega bobna?
Od majhnega oglaševalskega festivala je Zlati boben zdaj postal ključni dogodek v našem poklicu.
Ogromno je pomagal celotnemu kontinentu pri povečanju ustvarjalne produkcije agencij in kreativcev.
Poleg tega stavim, da festival motivira mlade ljudi in študente pri sprejemanju oglaševanja kot kariere.

Kaj bi po vašem mnenju morale odločitve žirije letošnjega Bobna povedati oglaševalcem?
Bodi drugačen, bodi edinstven, bodi predrzen.

Vaše stališče o navideznih oglasih (ghost ads)?
Če bom kakšnega videl, se bom razjezil. Če ne bom videl nobenega – lahko so zares prebrisani – se bom razjezil.. po koncu festivala, ko bom ugotovil, da je prepozno!

Zakaj bi po vašem oglaševalske agencije Nove Evrope morale sodelovati na Zlatem bobnu 2008?
Zaradi naslednjih razlogov:

  • Fantastično vzdušje, super, vznemirjen festival, zelo »mlad«: vsaj to so mi povedali naši ljudje pri agenciji McCann v Novi Evropi. Letos je moje prvo leto na Zlatem bobnu in popolnoma zaupam pripombam svojih kolegov
  • Odlična priložnost, da pregledaš kreativno konkurenco iz regije in da označiš stopnjo kreativnih oddelkov
  • Zanimivi seminarji (priložnost, da vsi poslušajo ljudi, za katere so vedno slišali, vendar jih niso imeli priložnosti spoznati)

Ali imajo naročniki svoje mesto na festivalu?
Da. To se mi zdi razumljivo.

Kako pomemben je Genius loci v oglaševanju z vašega stališča in vaših izkušenj?
»Duh« države je neverjetna kombinacija kulture, navad, tradicije. Vedno ga moramo upoštevati in je koristen vpogled v kreativnost: na Zlatem bobnu ga lahko vidiš in zares občutiš.


 

Steve Davies, Predsednik žirije za TV & filmske napovednike

Steve Davies, izvršni direktor, Advertising Producers Association, Velika Britanija

Steve Davies je izvršni direktor v Zvezi oglaševalskih producentov, Advertising Producers Association, APA, v Londonu. Prav tako je pomočnik direktorja v evropski federaciji združenj producentov, Commercial Film Producers Europe. Po poklicu je odvetnik, se je pa pred zaposlitvijo v APA specializiral v medijskem pravu, predvsem v športnih in televizijskih pravicah.
Sodeloval je pri organizaciji mnogih oglaševalskih dogodkov in bil v mnogih žirijah, vključno na festivalu Adfest.
Člani združenja APA vključujejo podjetja za produkcijo oglasov in montažo iz Velike Britanije. Zveza Commercial Film Producers Europe pa omogoča producentom iz celotne Evrope, da izmenjujejo informacije o produkcijskih zadevah in je ustvarila dva najuspešnejša dogodka v Cannesu izven uradnega festivala: nagrado za najboljšega mladega režiserja (Young Director Award), ki privabi v hotel Hilton 800 ljudi, in konferenco World Producer Summit. Lani je CFPE prvič pripeljala zmagovalne filme tudi na festival Zlati boben (Golden Drum).
Steve ima štiri otroke, s katerimi se ukvarja v prostem času, rad pa tudi spremlja usodo najboljšega londonskega nogometnega moštva, Tottenham Hotspur.

Kaj so najpomembnejši kriteriji pri žiriranju?
Običajna debata je, ali ocenjujemo idejo ali samo posamezen izvedbeni vidik – kinematografijo, glasbo, montažo ali nekaj drugega. Moje stališče je, da ju ne moremo ločiti: pri nagrajeni reklami gre za močno idejo, ki je dobro izvršena: vse ali deluje ali pa ne.

Kaj je najbolj pomemben kriterij pri vsakodnevnem oglaševalskem poslu?
Najpomembnejši kriterij je, da je oglas deloval za naročnika in je povečala njegov posel. Vsi festivali ocenjujejo oglase, preden imamo vse podatke od naročnika o učinku na prodajo ipd. Ti rezultati morda niso znani več mesecev ali celo let. Vendar vemo, da je močna povezava med kreativnostjo in učinkovitostjo na področju prodaje: da bodo oglasi, ki nas očarajo skozi kreativnost, zelo verjetno dosegle poslovni uspeh za oglaševalca.

V čem je pomen, vloga oglaševalskih nagrad?
Nagrajujejo in spodbujajo kreativnost, kar deluje za oglaševalce. Hkrati dvignejo profil najboljših talentov, še posebej novih, kar koristi tako oglaševalski industriji kot oglaševalcem.

Kje vidite položaj in poslanstvo Zlatega bobna?
Ko sem se lani prvič udeležil festivala, sem bil zelo navdušen. Obiščem veliko različnih festivalov po svetu in lahko rečem, da je Zlati boben izjemno dobro organiziran in je tudi eden izmed festivalov, ki je najbolj odprt za nove ideje, na primer z nagrado za mlade direktorje CFPE. Predstavlja nagrade za Novo Evropo in z rastočim razcvetom regije bo Zlati boben vsako leto pridobival čedalje večje zanimanje celotnega oglaševalskega sveta.

Kaj bi po vašem mnenju morale odločitve žirije letošnjega Bobna povedati oglaševalcem?
Da je kreativno in zanimivo vsebino vredno ustvariti, saj se jim bo povrnilo eksponentno več kot s povprečnim delom.

Zakaj bi po vašem oglaševalske agencije Nove Evrope morale sodelovati na Zlatem bobnu 2008?
Je sijajen festival, na katerega so lahko ponosne, in ki pomaga Novi Evropi pri pridobivanju priznanja kot perspektivno in kreativno žarišče.

Ali imajo naročniki svoje mesto na festivalu?
Seveda, videti morajo, kaj dela njihova konkurenca in kakšno je najnovejše mišljenje. Lahko se naučijo, katero delo je najboljše in kdo ga dela, kar jim bo pomagalo pri njihovih lastnih marketinških odločitvah in da bodo videli, kakšne možnosti obstajajo, da bodo omogočili rast svojih podjetij do polnih potencialov.

Kako pomemben je Genius loci v oglaševanju z vašega stališča in vaših izkušenj?
Zelo pomemben. Ustvarja okolje, v katerem se ljudje lahko učijo drug od drugega in tekmujejo, kar jih spodbuja, da želijo nenehno napredovati.


 

Kurt Georg Dieckert, Predsednik žirije za oblikovanje & umetniško vodenje ter oglaševalsko nagrado Pirana&Portoroža

Kurt Georg Dieckert, glavni kreativni direktor in član uprave, TBWA, Nemčija

Kurt Georg Dieckert je svojo kariero začel pred 19 leti kot art direktor v agenciji Springer & Jacoby. Delal je za veliko znanih znamk, med drugimi tudi za Spiegel, Lufthansa, Hamburger Morgenpost in Mercedes Benz. Leta 1999 je postal eden od ustanovnih članov agencije Springer and Jacoby International.
Osvojil je številne internacionalne nagrade za Mercedes Benz, Lufthanso, Spiegel, Playstation, Adidas in Kawasaki, skupaj s Stefanom Schmidtom pa tudi Kanske leve, nagrade iz festivalov Clio, Euro ADC, Eurobest, Zlati boben in New York Festival.
Od aprila 2002 je Kurt Dieckert kreativni vodja in član nadzornega odbora TBWA, Nemčija. Kljub uspešni mednarodni karieri še vedno rad kreira oglase za berlinske stranke kot so Adidas, Apple, Playstation, SiemensBenq, Absolut Vodka in Masterfoods.
Kurt Georg Dieckert je član Art Directors kluba Nemčija.

Na katere nagrade v svojem življenju ste najbolj ponosni?
Ne morem izpostaviti samo ene. Ponosen sem na nekaj nagrad, na vsako zaradi različnih razlogov.

Kaj so najpomembnejši kriteriji pri žiriranju?
Držati se moraš pravil – ne smeš se držati pravil. Kar pomeni: vedno moraš biti odprt. V času, kjer so mediji vse, morda neko res inovativno delo ne bo sodilo v specifikacijo kategorij. Morda bo definiralo novo kategorijo. Zato ga ne podcenjujte, poskusite ga uvrstiti v obstoječo kategorijo ali si izmislite novo.
Še en pomemben kriterij je, seveda, da moramo nagraditi velike, prebojne ideje.

Kaj je najbolj pomemben kriterij pri vsakodnevnem oglaševalskem poslu?
Da si prebojen, da sprejmeš medijske umetnosti in da je vse, kar ustvariš, narejeno na umetniški način.

V čem je pomen, vloga oglaševalskih nagrad?
Nekatere od pomembnih nagrad, kot je Zlati boben, imajo možnost, da naši panogi nekaj sporočajo. Z nagrajevanjem prebojnih idej lahko spremenimo način razmišljanja naših klientov in jih spodbudimo, da so pogumni in da izboljšajo svoje komunikacije.

Vaše stališče o navideznih oglasih (ghost ads)?
Nagrajeni navidezni oglasi sporočajo popolnoma napačno sporočilo našemu delu. To bo vzpodbudilo kreativce, da bodo osredotočeni na ustvarjanje navideznih oglasov, namesto da bi skušali na pravilen način rešiti naročila njihovih klientov. Ker je veliko enostavneje delati, če ti ni potrebno prepričevati klienta.

Zakaj bi po vašem oglaševalske agencije Nove Evrope morale sodelovati na Zlatem bobnu 2008?
Zlati boben je veliko več kot le eden izmed oglaševalskih festivalov. Je sejem, kjer se srečajo kreativci iz veliko različnih regij, se pogovarjajo in izmenjujejo izkušnje.

Ali imajo naročniki svoje mesto na festivalu?
Morali bi priti kot gostje in videti, občutiti in razumeti moč velikih prebojnih idej, vendar jih ne bi uvrstil v nobeno žirijo.


 

Serge Fenenko, Predsednik žirije za interaktivna dela

 

Serge Fenenko, direktor, Novocortex, Nizozemska

Serge Fenenko je kariero začel z lastnim podjetjem za trženje kulturnih dogodkov. Nato je delal v podjetju finančnih storitev, kjer je bil odgovoren za marketing spletnih storitev nizozemske Rabobank.
Leta 2005 se je pridružil interaktivni oglaševalski agenciji Novocortex. Novocortex je del mreže Dutch M! Network, ki združuje strokovno znanje o internetnem marketingu 14 različnih podjetij. Novocortex je odgovorno za spletne oglaševalske kampanje znotraj mreže.

Na katere nagrade v svojem življenju ste najbolj ponosni?
Na vse, saj je nagrade mednarodnih festivalov težko dobiti. Mednarodna žirija morda ne pozna blagovne znamke, za katero je narejen tvoj oglas. In zato bodo morda napačno razumeli tvojo idejo, ki je briljantna, a kulturološko pogojena.

Kaj so najpomembnejši kriteriji pri žiriranju?
Interaktivna žirija ima tri kriterije: kreativnost oglaševalske ideje, kvaliteta izvedba, ki jo omogoča interaktivnost interneta in mobilna tehnologija.

Kaj je najbolj pomemben kriterij pri vsakodnevnem oglaševalskem poslu?
Učinkovitost kampanje. To je vsaj najpomembnejši kriterij pri agenciji Novocortex. Smo interaktivna agencija in učinkovitost naših online kampanj se zlahka izmeri – s številom klikov na stran (click-through rates), obiskanostjo strani (site traffic), prestopom naročnikov (client conversion), prodajo, priljubljenostjo blagovne znamke (brand preference). Naročniki imajo radi številke, gotovo jih imajo raje kot festivalske nagrade:-)

V čem je pomen, vloga oglaševalskih nagrad?
S pomočjo nagrad in festivalskih oglasov se spomnimo, da imamo odlično službo – plačani smo za kreativnost. In navdihnejo nas, saj dokazujejo, da lahko nekonvencionalne ideje dejansko prodamo naročnikom in pokažemo javnosti:-)

Kje vidite položaj in poslanstvo Zlatega bobna?
Rad imam festival in podpiram njegovo trenutno pozicijo Zlatega bobna kot najpomembnejšega festivala za Srednjo in Vzhodno Evropo. Vedno bodo razprave o mejah Nove Evrope – »Zakaj je Finska del Nove Evrope, Nizozemska pa ne?« Vendar sovražim meje in res sem vesel, da je moja kategorija za interaktivna dela odprta za vse.

Kaj bi po vašem mnenju morale odločitve žirije letošnjega Bobna povedati oglaševalcem?
Govorim lahko le za Interaktivno žirijo. Upam, da bodo naše odločitve povedale oglaševalcem, da bi morali sodelovati s svojimi kupci in jih prenehati prekinjati s svojimi oglasi. Drugače bodo ljudje še naprej sovražili oglase, oglaševalce in oglaševalske agencije:-) Vesel sem, da delam v interaktivnem oglaševanju, kjer lahko zabavamo ljudi z oglaševalskimi igrami (advergames) in virusnim marketingom (viral) in jih vzpodbujamo v dialog med oglaševalci in njihovimi blagovnimi znamkami.

Vaše stališče o navideznih oglasih (ghost ads)?
Poglejte si pravila festivala.

Zakaj bi po vašem oglaševalske agencije Nove Evrope morale sodelovati na Zlatem bobnu 2008?
Da bi srečale svoje kolege iz drugih držav, da bi jih presenetile nekonvencionalne ideje, in da bi se zabavale (v letu 2008 in v prihodnje).

Ali imajo naročniki svoje mesto na festivalu?
Da, saj nas plačajo za oglase, ki jih predložimo na festivale:-) In zato, ker so naročniki, ki se udeležijo festivalov, bolj odprti za sveže ideje.

Kako pomemben je Genius loci v oglaševanju z vašega stališča in vaših izkušenj?
Rad imam, da me presenetijo in mi dajo energijo oglasi, ustvarjeni na Tajskem, Braziliji, Finski ali Romuniji. Zato imam visoka pričakovanja za Zlati boben in za The Cup. Ravno tako rad delam s kreativci, ki se nahajajo več tisoč kilometrov od našega domačega tržišča, saj mislijo nekonformistično.


 

Bob Moore, Predsednik žirije za TV, tisk, medije na prostem in radio

Bob Moore, glavni kreativni direktor, Publicis USA

Bobova pot do glavnega kreativnega direktorja se je začela pri agenciji v lasti njegovih staršev, kjer se je Bob preizkusil kot medijski planer, zakupovalec medijskega prostora, skrbnik računa in tekstopisec.
Leta 1984 je dobil prvo resno službo kot tekstopisec v majhnem podjetju v Seattlu, za tem pa je tri leta delal v podjetju Cole & Weber.
Naslednjih 10 let je služil kruh pri Wieden + Kennedy, kjer je skrbel predvsem za blagovno znamko Nike. Leta 1992 je skupaj s šestimi partnerji odprl agencijo Wieden + Kennedy Amsterdam in ji pomagal, da je zrasla v agencijo z 130 zaposlenimi iz Italije, Nemčije, Francije, Avstralije, Anglije, Škotske, Španije in Nemčije. Štiri leta kasneje se je na prošnjo Wieden + Kennedy Portland, pridružil njihovi ekipi in skrbel za blagovne znake kot so Microsoft, AltaVista, Oregon Tourism in Coca – Cola.
Mesto kreativnega direktorja pri agenciji Fallon v Minneapolisu je Bob Moore zasedel leta 2000. Skrbel je za blagovne znamke kot so United Airlines, Lee Jeans, International Trucks in Holiday Inn Express.
V upanju, da se bo zopet sodeloval z bivšimi sodelavci iz agencije Wieden, se je Bob leta 2002 kot izvršilni kreativni direktor pridružil agenciji Publicis v Seattlu. Leta 2006 je postal glavni kreativni direktor Publicis U.S. s pisarnama v New Yorku in Seattlu.
Bobovo dosedanje delo je bilo nagrajeno s petimi zlatimi in enim srebrnim kanskim Levom, tremi D&AD srebrnimi Svinčniki (ang. Silver Pencil), enim Show Best of Show, glavno nagrado radia Mercury (ang. Radio Mercury Grand Award), glavno nagrado Kellys, Clio in CA.

Na katere nagrade v svojem življenju ste najbolj ponosni?
Trenutno bi rekel, da na nagrado za »najboljšega plavalca«, ki jo je moja hči osvojila ta teden. Nato bi rekel, da na prvo nagrado Grand Prize, ki so mi jo podelili Mercury Radio Awards. Ne, ker je bila prva nagrada, in ker sem dobil veliko denarja, ampak ker sem jo dobil za kreativni projekt, ki ga nihče ni želel delati, kooperativni radijski oglas. Niso mogli najti pisca, ki bi ga želel narediti. Jaz sem rekel, da se mi zdi zanimiv. In na koncu je zmagal. To dokazuje, da lahko narediš odlično delo iz slabih nalog.

Kaj so najpomembnejši kriteriji pri žiriranju?
Trenutno je odkrivanje in izločanje ponaredkov najpomembnejši kriterij. Več del ocenjujem, več nepristnih del vidim.
Druga stvar je izločanje blokov političnega glasovanja in favoriziranja žirije, ki sta zelo pogosta na mednarodnem odru.
Nazadnje je, po mojem mnenju, pomembno upoštevati stopnjo težavnosti dela. Če ocenjujem dva dela, ki imata enako kreativno kvaliteto, vendar je eno narejeno za velikega klienta, za katerega predpostavljamo, da je težaven, drugi pa za lokalno prodajalno koles, na primer, bom vsakič glasoval za velikega klienta, ker vem, da je bila stopnja težavnosti, da pride skozi sistem, večja.

Kaj je najbolj pomemben kriterij pri vsakodnevnem oglaševalskem poslu?
Rezultati. Najprej poslovni, nato kreativni rezultati.

V čem je pomen, vloga oglaševalskih nagrad?
O tem velikokrat debatiram s kolegi. Prijave nagrad vzamejo našim naročnikom veliko časa, denarja in virov in včasih razmišljam, ali je vredno. Vendar se vedno vračamo nazaj k prireditvam in jih podpiramo, če posebej lokalne prireditve, saj je pomembno, da prihajajoča mlada, nova generacija kreativcev ve, kje je gostilna. Kreativna gostilna, ne alkoholna. No, morda obe.

Kje vidite položaj in poslanstvo Zlatega bobna?
Je pomembna prireditev v nastanku in drugi največji festival po Cannesu v Evropi, glede na to je torej očitno odločilen. Čedalje pogosteje se pojavlja na radarju ljudi, kot sem jaz, ki živijo najdlje od nove Evrope, kot je sploh mogoče.
Vendar se Zlatega bobna resnično veselim. Še nikoli nisem bil v Portorožu in resnično se veselim, da bom del družbene narave festivala, ki je legendaren.

Kaj bi po vašem mnenju morale odločitve žirije letošnjega Bobna povedati oglaševalcem?
Morale bi povedati oglaševalcem, da jih mora delo najprej navdihniti, in da ne smejo zadrževati agencij, morajo jih potiskati naprej. Številne raziskave kažejo, da bolj privlačna je kreativnost, bolj verjetno je, da se bo kupec odločil za izdelek ali blagovno znamko. Zato bi morali navdihniti oglaševalce, da bi ti navdihnili svoje agencije.

Vaše stališče o navideznih oglasih (ghost ads)?
Mislim, da bi se morali ravnati kot športne skupnosti glede dopinga. Po mojem mnenju, če agencija predloži delo, ki ali ni bilo predvajano ali ga klient ni potrdil, bi morala agencija imeti prepoved sodelovanja na festivalu za dve leti.

Zakaj bi po vašem oglaševalske agencije Nove Evrope morale sodelovati na Zlatem bobnu 2008?
Če ne zaradi česarkoli drugega zaradi tega, da podpirajo svoj lokalni festival. Pa tudi zato, ker smo v zelo tekmovalnem poslu in če nočeš tekmovati, potem se ne bi smel igrati.

Ali imajo naročniki svoje mesto na festivalu?
Da in ne. Pred leti je bilo v Cannesu izjemno redko najti kakšnega naročnika. Ves čas smo porabili za delo, šli na vsako predvajanje in vsako noč smo odšli v bar Gutter. Ironično smo venomer govorili, da bi morali biti tudi naši klienti tam, da bi videli najboljše od najboljših, da bi navdihnili nas, da bi bolje delali za njihov posel. Zdaj je šlo predaleč v drugo smer. Prejšnjo leto sem bil tam cel teden in nisem imel časa iti na eno samo predvajanje zaradi sestankov s klienti, skupinskih srečanj in sestankov ljudi iz celega sveta.
Rad bi videl neko srednjo pot, kjer ne ponorimo z vsakodnevnimi sestanki, ampak več časa namenimo proslavljanju dela.


 

Per Pedersen, Predsednik žirije za oglaševalske kampanje

Per Pedersen, kreativni direktor, Uncle Grey Danska

Per Pedersen je pri agenciji Uncle Grey od leta 1989, ko se je pridružil kot prvi strateški načrtovalec na Danskem.
Per je kot diplomant MBA ekonomske fakultete Aarhus School of Economics gradil sloves agencije Uncle kot izjemno strateške agencije in jo je ključno spreminjal v priznano kreativno agencijo in dobitnico nagrad.
Odkar je zasedel položaj kreativnega direktorja leta 1999, je agencija Uncle Grey imela šest neprekinjenih let nagrad na Danskem, v New Yorku in Londonu. V Cannesu je agencija prejela bronastega leva za delo za Fakta, ki je dobil najvišje nagrade tudi na festivalih Epica, Eurobest in Mobius. Leta 2006 je bil član žirije Eurobest in Uncle Grey je osvojila dve zlati nagradi na tem festivalu. Je član kreativnega sveta Grey Global Creative Council in bo letos član žirije festivala Cannes za televizijske oglase.
Vse kaže, da je Per Pederson na poti, da doseže svoj cilj in to je mednarodni sloves agencije. Tesno je vključen v vse vidike kreativnega dela, od pisanja briefov do vrednotenja kreativnih idej.
Verjame, da je skrivnost njegovega uspeha v tem, da si postavi visoka merila in zaposli prave ljudi.

Na katere nagrade v svojem življenju ste najbolj ponosni?
Zelo sem ponosen na moje štiri kanske leve.

Kaj so najpomembnejši kriteriji pri žiriranju?
Interakcija s publiko je najpomembnejša. Ali bo oglas pritegnil njeno pozornost ali se na nek način dotaknil publike? To je to, kar iščem.

Kaj je najbolj pomemben kriterij pri vsakodnevnem oglaševalskem poslu?
Ohranjanje integritete, in da se vsak dan maksimalno potrudiš.

V čem je pomen, vloga oglaševalskih nagrad?
Nagrade so otipljiv dokaz, kako dober je nekdo in njegova agencija.

Kje vidite položaj in poslanstvo Zlatega bobna?
Zlati boben je letna doza kreativne energije in navdiha za vse prisotne.

Kaj bi po vašem mnenju morale odločitve žirije letošnjega Bobna povedati oglaševalcem?
Zmagovalci bi morali navdihniti oglaševalce, naj zaupajo in verjamejo v kreativnost.

Vaše stališče o navideznih oglasih (ghost ads)?
To je kot doping. Veš, da je tam. Težko ga je odkriti. In zaradi njega ljudje hitreje tečejo. S tem lahko živim, ampak ne bi dal zlate nagrade navideznemu oglasu.

Zakaj bi po vašem oglaševalske agencije Nove Evrope morale sodelovati na Zlatem bobnu 2008?
Ljudje navdihnejo ljudi. Postavite 1000 kreativcev skupaj in na koncu dneva boste dobili boljše rešitve.

Ali imajo naročniki svoje mesto na festivalu?
Klienti in kreativci pravzaprav igrajo za isto ekipo. Mislim, da bi morali vsi, ki jih zanima kreativno oglaševanje, iti na Zlati boben.

Kako pomemben je Genius loci v oglaševanju z vašega stališča in vaših izkušenj?
Duh prostora je pomemben in lahko ustvari odlične stvari, vendar pa kreativni umi ustvarjajo povsod.


Vir: Golden Drum 2008

 

sorodni članki