| 

Uporabne informacije

Motivacija zaposlenih

Motivacija zaposlenih

Običajno in po ustaljenih tirnicah se zaposlene nagrajuje za uspešno opravljeno delo po končanem delu ali celo po nekem določenem obdobju, ko se šele izkaže, da je bilo njegovo delo tudi (in predvsem) finančno učinkovito. Seveda je tako tudi prav in je normalno časovno zaporedje dogodkov.
Ampak vseeno v razmislek - ali bi bil obrnjen vrstni red, to pomeni v naprej nagrada za motiviran pristop k delu, bolj učinkovita metoda za vzpodbujanja zaposlenih k efektivnemu delu!?
Najbolj razširjene novoletne "sindikalne" zabave ali kosila oziroma večerje so večinoma izgubile pravi namen. Nekdaj (morda v aktivnem službenem obdobju mojih staršev) so bile to prave "žurke", kjer je vodstvo podjetja resnično poskrbelo za vse svoje zaposlene, jih pohvalilo za uspešno delo, posameznike še posebej nagradilo za dosežke v minulem letu in se ob kozarčku šampanjca (ali soka) zabavalo skupaj z delavci do poznih jutranjih ur. Danes je tovrstno zaključevanje poslovnega leta postalo rutina, brez duše, brez pravih rezultatov. Velikokrat je le neka "obveznost", ki jo morate opraviti in se jo morate udeležiti že zavoljo sodelavcev. Prehod v novo leto je itak časovni mejnik, konec starega in začetek novega leta. Zato ni potrebe, brez pravih razlogov za to seveda, istočasno praznovati še zaključek poslovnega leta. Prelomnica ali preskok iz enega poslovnega obdobja v drugega je lahko kadarkoli v letu. Še posebej če je podjetje organizirano kot projektni menegament in dela na posameznih projektih, ki lahko trajajo le nekaj mesecev, lahko pa celo več let.

Motivacija zaposlenih je izrednega pomena, če želite, da v podjetju vlada "dobro razpoloženje" kot vzporednica odlično opravljenim delovnim nalogam, ki jih dodelite zaposlenim. Sistem vzpodbujanja in nagrajevanja zaposlenih naj bo zato bolj razgiban. Rutinsko nagrajevanje je monotono in s časoma ni več način motiviranja, ki bi dejansko zaposlene vzpodbujalo k boljšemu delu. Saj točno vedo, kaj lahko pričakujejo in kaj jih čaka po opravljenem delu, ki ni nujno tudi najbolj uspešno ali kreativno opravljeno. Če pa jim vsakič ponudite drugačno nagrado ali pa jim že v naprej privoščite dobro zabavo za nov izziv, v smislu vzpodbude za dobro delo, bodo k delu pristopali polni energije in v negotovem (a nestrpnem) pričakovanju, kaj jih čaka po uspešno končanem delu in kot uvod v nov delovni projekt.

In ravno tovrstne zabave in dogodivščine pri aktivnostih na prostem za vodstvo in zaposlene imajo dan danes vse večji pomen in veljavo. Razni spomladanski ali jesenski pikniki in organizirani skupinski športi na prostem za zaposlene so priljubljen in učinkovit način nagrajevanja in istočasno poslovnega druženja.
Aktualno glede na sezono lahko recimo organizirate piknik v jesenskem terminu, ko se večina zaposlenih vrne z letnega dopusta in deluje še malo "zaspano" brez pravih delovnih želja, z nostalgijo po morju in počitnicah. Takšen piknik lahko predstavlja "piko na i" za zaključek dopustov in uvod v "novo" delovno obdobje (pa čeprav ni novo leto) in na prijazen način označite konec "lenarjenja" in zaposlene povabite k aktivnemu delu. Povabite jih lahko tudi na raznovrstne "adrenalinske" športe na prostem kot način druženja in motiviranja k delu. Recimo kot zamisel je adrenalinski piknik, ki vam ga ponujajo ne daleč stran od Ljubljane, vključno z drznimi vožnjami z vozili hovercraft, buggy in štirikolesniki, istočasno pa se lahko preizkusite tudi v drugih spretnostih in igrah kot so "Bungy trampolin" ali "Paintball" in drugo.

Torej na kratko in kot zaključek nasvet - bodite domiselni in kreativni pri nagrajevanju in motiviranju svojih zaposlenih, kajti vrnili vam bodo z isto mero delavnosti in kreativnosti, kar na koncu prinese pričakovano dober poslovni rezultat.

Urška Č.

sorodni članki