| 

Poslovne priložnosti

Nasvet podjetjem: blogarje zalagajte z informacijami

Nasvet podjetjem: blogarje zalagajte z informacijami

Še neizrabljene priložnosti za trženje

Hkratna uporaba več medijev, mobilni internet in globalne storitve so trendi, ki bodo prinesli nove trženjske modele, pravi Matjaž Robinšak, direktor projektov in specialist za področje ITK v Valiconu.

Pomen interneta kot medija in trženjskega orodja se vidi tudi v tem, da so splošni vidiki njegove uporabe vključeni v vsako raziskavo. Hkrati specializirane raziskave proučujejo pojav spleta 2.0, nove oblike oglaševanja, uporabo globalnih storitev...

S hitrim razvojem interneta se stvari še bolj zapletajo. Matjaž Robinšak poudarja tri ključne vidike. Prvi je, da uporabniki, še posebno mladi, hkrati uporabljajo več medijev - ko gledajo televizor, še brskajo po internetu in si pošiljajo kratka sporočila.

Prihaja mobilna generacija

Drugo prelomnico narekujejo globalne storitve, ki so že lokalizirane, imajo velik doseg, omogočajo komuniciranje in tudi oglaševanje. Kot tretjo značilnost Robinšak omenja mobilnost. Do zdaj smo govorili o internetni generaciji, prihaja pa mobilna generacija. Najpopularnejše spletne storitve že imajo svoje mobilne različice, kot je mobilni Google. Z opaznim upadanjem cen mobilnega prenosa podatkov in naprednimi prenosnimi telefoni, ki omogočajo elegantno brskanje po spletu, se bodo spremenile tudi naše navade pri uporabi medijev. Internet bo dostopen ves dan prek mobilnega aparata, kot Robinšak poimenuje novejše prenosne telefone.

Pričakuje, da se bodo močno spremenile tudi porabniške navade. Vedno več kupcev bo v trgovinah prek mobilnega interneta primerjalo cene, kar zdaj recimo pogosto počno doma pred nakupom. Sogovornik opozarja, da stroka že zdaj s težavami vzpostavlja poslovni model spletnega trženja, še več zmede in negotovosti pa bo prinesel razmah mobilnega interneta.

Okoli 900 tisoč spletnih uporabnikov

Uporaba interneta je že tako razširjena, da se sestava uporabnikov, ki jih je okoli 900 tisoč, vedno manj razlikuje od splošnega prebivalstva. Starejši verjetno v celoti nikoli ne bodo osvojili interneta, a jih bo vedno manj, poudarja Robinšak. V zadnjega pol leta je delež gospodinjstev, ki imajo dostop do interneta, zrasel s 55 na 60 odstotkov oziroma na okoli 400 tisoč od 685 tisoč gospodinjstev. Več kot polovica, med 60 in 70 odstotki, jih ima širokopasovni dostop do interneta. Raste tudi delež optičnih in mobilnih (UMTS) povezav z internetom.

Blogarje glejte kot novinarje

Blogi so eden od trenutnih vrhuncev spletnih aktivnosti. Po zadnjih podatkih raziskave NRB in raziskave, ki sta jo izvedla Valicon in Iprom, je pri nas od 60 do 70 tisoč blogarjev, veliko več pa je njihovih bralcev in komentatorjev. Čeprav ima blog v povprečju okoli sto komentarjev na mesec, lahko najaktivnejše blogarje razumemo kot mnenjske voditelje. V trženjskem smislu so bolj novinarji in uredniki kot potrošniki, zato Robinšak podjetjem svetuje, da jih obravnavajo podobno kot novinarje, za katere skrbijo piarovski oddelki v podjetjih, in ne trženje. V vsakem primeru so glasni uporabniki interneta, relevantni za podjetje, zagotovo ena od javnosti, ki jo velja sistematično obravnavati, poudarja sogovornik.

Vsak deseti Slovenec je vsaj v eni spletni skupnosti

Čedalje bolj popularne so internetne skupnosti. Po oceni ene od zadnjih raziskav je vanje včlanjenih do 200 tisoč slovenskih uporabnikov interneta. Skoraj polovica jih je prijavljena v MySpace, po slabih 40 odstotkov pa v Facebook in Hi5. Zanimivo je tudi, da jih večina sodeluje v več skupnostih.

Internetne skupnosti, sploh Facebook, so zelo vplivne, ker omogočajo razmeroma hitro grajenje omrežij - na povprečnem računu je sto povezav že skoraj standard. Kolikšen je lahko trženjski vpliv skupnosti, Robinšak opiše s primerom iz Hrvaške. Tam je pred nekaj meseci uporabnica Facebooka sestavila skupino "Ne maram Vegete", ki je v enem dnevu dobila ogromno članov. To zgodbo so v nekaj dneh zagrabili hrvaški mediji, tudi televizija. Da spletne skupnosti niso nedolžne, bomo po Robinšakovem mnenju zagotovo videli tudi pri jesenskih volitvah.

Klasični TV-oglasi na spletu nimajo istega učinka

Po Valiconovih podatkih več kot 80 odstotkov spletnih uporabnikov gleda videoposnetke. Čeprav to zaradi pomanjkanja dobre prakse še ni privedlo do prerazporejanja oglaševalskega denarja, Matjaž Robinšak verjame v potencial spletnega videooglaševanja. Napako bo naredil tisti, ki se ga bo lotil klasično, zgolj s prenašanjem TV-oglasa na internet. Vsebino videooglasa Robinšak svetuje dopolnjevati tako, kot omogoča narava interneta kot medija - z interaktivnostjo, individualnostjo in bolj osebnim nastopom.


Spletni oglasi: Dve skupini

• Prva skupina temelji na klasičnem razmišljanju o oglaševanju v tradicionalnih medijih, njihova uporaba pa je najbolj razširjena. Gre za klasične pasice, oglaševanje prek e-pošte, videooglase, oglase pop-up in pop-under, lebdeče oglase ... njihova uporaba je najbolj razširjena.

• Druga skupina oglasov pa izhaja iz prednosti, ki jih ponuja internet kot medij. Obsega iskalnike z iskalnim trženjem, oblikovanje spletnih skupnosti, bloge in spletne forume. Te oblike oglaševalci po Robinšakovem mnenju premalo izrabljajo, domnevno zaradi ne dovolj sistematične obravnave interneta, pomanjkanja zaupanja, metod in orodij za merjenje učinkovitosti takega oglaševanja...

Vir in informacije: Finance, 6.8.2008, www.finance.si, Avtor: Petra Šubic

sorodni članki