| 

Poslovne priložnosti

Osnovna orodja neposrednega trženja

Osnovna orodja neposrednega trženja

Ni toliko bistveno, katero orodje bomo uporabljali. Veliko pomembneje se je zavedati, da bomo s kombinacijo dveh ali več orodij izjemno povečali odziv potencialnih kupcev. Poglejmo si nekaj najbolj uporabljanih.

Prodajno pismo

Osebno, čustveno in zaupljivo pismo s privlačno ponudbo in odločnim pozivom k akciji je lahko neubranljiv magnet za stranke. Priprava vsebine zahteva dobro pripravo in odgovore na vprašanja o lastnostih potencialnih strank, njihovih problemih in željah ter koristih naše storitve ali izdelka. Vešč in tržno podkovan pisec lahko na podlagi teh podatkov poustvari prodajni nagovor živega prodajnika in ga zapiše. Če se ta zapis bere kot celovita zgodba z udarnim koncem, imamo pred sabo prepričljivo prodajno pismo.

E-pošta

To je pravzaprav hitrejša, cenejša, a tudi manj zaupanja zbujajoča različica prodajnega pisma. Je ena najbolj zlorabljanih tehnik, a ob poznavanju posebnosti te tehnike in v rokah mojstra zelo učinkovito orodje.

Telefonsko trženje

Ker veliko telefonskega trženja opravljajo slabo priučeni telefonisti na preveč agresiven način, večina ljudi o telefonskem trženju nima dobrega mnenja. Kljub slabemu ugledu je to ena dokazano najbolj učinkovitih tehnik, ki jo uporablja premalo podjetij. Lahko je zelo učinkovito, kadar telefonist ogreva sogovornika za srečanje s prodajnikom in ne za samo prodajo izdelka ali storitve.

Odzivni oglasi

To niso navadni oglasi. Odzivni oglasi imajo več vsebine in zelo jasen poziv k točno določeni akciji. Primer takega oglasa je lahko oglas za nagradno igro, kjer v zameno za svoje kontaktne podatke stranka pridobi možnost sodelovanja v igri, prodajniki pa možnost stika s stranko.

Spletne strani

Spletne strani so eno najcenejših orodij za pridobivanje podatkov o potencialnih strankah in komunikacijo z njimi. Seveda, če jih ne uporabljamo le kot predstavitev podjetja. Besedila spletnih strani lahko pripravimo podobno kot za prodajno pismo, nobenega prodajnega učinka pa ne bodo imele, če bomo le naštevali suhoparne tehnične podatke.

Katalogi

To je še eno tržno orodje za takojšnjo prodajo, ki lahko na cenovno zelo učinkovit način ponuja goro izdelkov ali storitev. Ker vsi elementi predstavitve vsakega izdelka ali storitve spodbujajo k takojšnjemu naročilu, je zelo preprosto meriti učinkovitost te tehnike.

Sejmi

Zdi se, da je pri sejemskih predstavitvah podobno kot pri oglaševanju – tudi tu izgleda, da se večina podjetij pride le pokazat, ne pa prodajat svoje storitve ali izdelke. Zelo malo podjetij razume, da je sejem odlična priložnosti za pridobivanje podatkov o potencialnih strankah in testni poligon za nove prodajne prijeme.

Vir in informacije: Podjetnik, Avgust 2008, www.podjetnik.si, Avtor: Bojan Straže

sorodni članki