| 

Aktualno

Kako prihraniti gorivo pri vsakodnevni vožnji

Kako prihraniti gorivo pri vsakodnevni vožnji

15.08.2008 ob 15:07

Se želite voziti ceneje, brez da bi morali kupiti nov avto na hibridni pogon, ali pa gledati v vzvratno ogledalo, kako vam vozniki za vami kažejo takšne in drugačne geste, ker se vlečete po voznem pasu kot polž? Poglejte si nekaj nasvetov, kako zmanjšati porabo do 35 %, a se vseeno ne vozite kot vaša stara mama.

Hitrost ni vrlina

Hitrost je relativen pojem, nekateri vozniki ob zeleni luči pospešijo kot rakete, potem pa ponovno zmanjšajo na omejeno hitrost, spet drugi pospešijo normalno, a se večino časa nato vozijo hitreje od predpisane hitrosti, ter tako tvegajo ne le večjo porabo goriva, ampak tudi kakšno kazen. Eni in drugi tako porabijo do 35 % več goriva. Normalno pospeševanje in vožnja do 70 km/h po mestu ali 90 km/h na odprti cesti brez naglega dodajanja plina bo naredila čudeže kar se tiče porabe, pa še vsak drugi voznik ne bo omenjal vaših staršev v negativnem smislu.

Višja prestava, nižja poraba

Čeprav bo avtomobil porabil manj goriva v četrti prestavi na 1.500 obratih, kot pa v tretji prestavi na 2.500 obratih, priporočamo držanje obratov na okrog 2.000 pri avtomobilih na dizelski pogon, ter okrog 3.000 obratov pri avtomobilih na bencinski pogon. Vožnja v višji prestavi pri nižjih obratih bo zmanjšala porabo tudi do deset odstotkov ter prihranila tudi morebitno dolgoročno škodo na motorju.

Gas, zavora, gas

Načrtovana uporaba zavore prav tako pripomore k varčevanju z gorivom, odvisno d stila vožnje, tudi do 25 %. Namesto da stisnete zavoro neposredno pred ovinkom, semaforjem ali stoječo kolono vozil, poskusite predvideti razvoj situacije in hitrost prilagodite potrebam. Če na križišču, kateremu se bližate, zelena luč gori že dalj časa, pričakujte, da se bo vsak čas prižgala rdeča luč, s pogledom spremljajte celo kolono, ne le vozila pred vami, ter ne prihitite v ovinek z omejitvijo 40 km/h z vsaj 50 km/h več. Skrivnost nizke porabe je v križarjenju, vožnji s čim manj uporabe zavor.

Prostor za razmišljanje

Dokler križarite, puščajte dovolj prostora med vami in vozilom spredaj, da bi lažje prestavljali iz hitrejše v počasnejšo prestavo in pravočasno reagirali na kakršnokoli nevarnost. Ne bodite eden tistih voznikov, ki prepozno vidijo težave in rešitve zanje, prestavljajo šele ko se ustavijo na semaforju, ali dodajo plin šele takrat, ko se že začnejo vzpenjati po klancu.

Uporabljajte tempomat

Če ga imate, ga poskušajte uporabljati karseda pogosto, saj bo vožnja tako bolj tekoča, brez naglih pospeševanj, s čimer boste prihranili do deset odstotkov goriva. Z uporabo tempomata se boste prav tako naučili spremljati promet pred vami, da vam ga ne bo potrebno vsakih nekaj metrov izklapljati. Če pa se vozite skozi hribovito področje tempomat izklopite, saj bo sistem avtomatsko vzdrževal nastavljeno hitrost s prestavljanjem v nižje prestave in prepoznim pospeševanjem, kar pa porabo znatno povečuje.

Uporabljajte potovalni računalnik ali števec kilometrov

Vsakič, ko napolnite rezervoar za gorivo, ponovno nastavite števec kilometrov in potovalni računalnik. Na ta način boste lažje spoznali, kdaj vozite bolje in porabite manj in z enim polnjenjem naredite več kilometrov. Ta sistem nadzora je včasih koristna tudi za predčasno prepoznavanja okvar, če na primer pri istem stilu vožnje, poraba goriva znatno naraste.

Vključite klimo in se vozite kot človek

Raziskave so pokazale, da ni bistvene razlike v porabi, če se vozite z vključeno klimo ali pa le z odprtim oknom. Edina možnost, da na ta način prihranite gorivo, je vožnja brez klime in z zaprtimi okni, ampak pri visokih temperaturah, ki smo jim priča, boste zagotovo prej izgubili živce (to pa ponavadi pomeni tudi težjo nogo). Zato se sprostite, vključite klimatsko napravo in se vozite kot človek.

Je še vedno smučarska sezona?

Še niste sneli nosilcev za smuči, kolesa ali kovček s strehe? Na ta način porušena aerodinamika vozila na vsaki daljši poti pomeni do 20 % večjo porabo. Enako velja tudi za vso kozmetično plastiko v obliki spojlerjev in krilc, ki jo »tunerji« lepijo po avtomobilu.

Vsak kilogram je pomemben

Manjši avtomobili praviloma porabijo manj, saj so lažji. Če torej ne želite po nepotrebnem trošiti goriva, v prtljažniku vozite le tisto, kar zares potrebujete. Vsakih 50 kilogramov nepotrebne mase, odvisno od avtomobila, pomeni dva ali več porabljenih decilitrov goriva na sto kilometrov. Vsak kilogram je pomemben.

Avto v formi

Zračni filter naj bi se menjal vsaj enkrat letno, držite pa se tudi navodil proizvajalcev pnevmatik. Širša guma morda bolje izgleda in se boljše drži ceste v zavojih, pomeni pa tudi večjo porabo goriva. V zadnjem času so na tržišču tudi varčne gume, ki so nekoliko dražje od običajnih, pa zato bolj ekonomične. Vendar v nevarnih situacijah, ko je pomemben vsak centimeter zavorne poti, ponavadi ne ponujajo tako dobrih rezultatov kot klasične gume. Iz varnostnih razlogov preverite pritisk v pnevmatikah, ta mora biti na nivoju, ki ga je predpisal proizvajalec. Natančne podatke boste našli v knjižici o vozilu ali na notranji strani voznikovih vrat.

Dolgo stojite? Ugasnite motor

Če pričakujete, da boste na semaforju ali v koloni stali več kot pol minute, ugasnite motor. Raziskave so pokazale, da se s pogostim ugašanjem motorja lahko prihrani do 20 odstotkov goriva, pa to ne vpliva na trajnost motorja. V nekaterih evropskih mestih z največjimi prometnimi zamaški, so vozniki že navajeni ugašati svoje motorje. Tudi proizvajalci so začeli razvijati start-up tehnologije v svojih novih modelih, ki bodo to počeli avtomatsko.

Vir: www.tportal.hr

sorodni članki


Komentarji: 0 

Dodajte komentar


Dodajte komentar
Ime:
Vsebina:
Prepiši kodo:
(upoštevajte velike in male črke)
Prosimo vas, da pri pisanju komentarjev niste žaljivi. Vaši prispevki naj ne vsebujejo izrazov, ki niso primerni za objavo.




Sreda
od 9 do 24 °C

Četrtek
od 8 do 24 °C

Petek
od 7 do 22 °C

Anketa

Dopust...
je že mimo
šele pride
ga ne potrebujem

    rezultat