| 

Uporabne informacije

Zakaj nesposobni delavci ostajajo v službi

Zakaj nesposobni delavci ostajajo v službi

Imate (tudi) pri vas v službi kakšnega delavca, dobesedno "patrona", okrog katerega se veliko dogaja in nič pametnega ne zgodi. Izgleda kot, da je bolj "za okras" v firmi. Da ne doprinese nič koristnega za podjetje, njegova glavna okupacija je "mešanje zraka". Ali pa delavce druge sorte, ki sicer veliko delajo, a največkrat naredijo več škode kot koristi. Zaradi takšnih imate sami še več dela, kot če bi se stvari že od začetka lotili sami.

In ob takšnih sodelavcih, se vam hočete ali ne, vedno znova porajajo vprašanja kot so: Zakaj ga/jo ne odpustijo!? Kaj bi bil lahko vzrok, da ostaja zaposlen/a v podjetju!? V glavnem, ko se boste naslednjič spraševali takšna ali podobna vprašanja, pomislite na možnost enega izmed desetih spodaj navedenih razlogov. Verjetno vam ne bo nič "lažje pri srcu", pa vseeno ...

1. Zaposleni je v nekakšnem razmerju z nekom iz vodstva
Razmerje ni obvezno ljubezensko ali družinsko, lahko gre tudi za prijateljstvo še iz otroških dni ali osnovnošolskih klopi. Morda jih z nekom iz vodstva vežejo izključno nekakšne simpatične vezi in ga/jo ima šef preprosto rad v svoji bližini. Ker je na primer: popestritev na službenem pikniku ali na partiji golfa, ko se zberejo vsi sodelavci. Kakršnokoli torej že je to razmerje, je razlog, da kljub svoji slabši produktivnosti ostajajo zaposleni v podjetju.

2. Šef se še vedno zanaša na zaposlenega
Dogaja se, da šef slabo produktivnost delavca ne pripisuje njegovi/njenim sposobnostim oziroma nesposobnostim za delo, pač pa večkrat to pripiše preveliki obremenitvi ali prevelikimi delovnim pritiskom in mu/ji zato vedno znova daje "še eno priložnost". Lahko tudi z dodeljevanjem lažjih nalog.

3. Zaposleni za podjetje še vedno pomeni večjo vrednost kot pa strošek
Morda je ravno največji šaljivec v podjetju, tisti za katerega menite, da cele dneve nič ne počne v službi, velik doprinos k dobičku v podjetju. Njegove sposobnosti so lahko skrite narave.

4. Šef meni, da bi bilo lahko še slabše
Šef ali vodstvo se bojijo, da bi z zamenjavo delavca lahko bilo še slabše. Takšno razmišljanje je običajno posledica slabih izkušenj s pridobivanjem kadra in z nekdanjimi še slabšimi delavci.

5. Šef se delavca boji
Vodstvo nima zadostne pravne podlage za odpust delavca. Zato obstaja strah pred tožbo delavca. Lahko pa je prisotna tudi druga vrsta strahu, in sicer, da bi delavec zaradi odpovedi delovnega razmerja postal nasilen in agresiven do nadrejenega ali celo do sodelavcev. V takšnih primerih postopek odpovedi traja dalj časa, saj se mora vodstvo oskrbeti z vsemi potrebnimi pravnimi in varnostnimi ukrepi ter sredstvi, s katerimi se bo na ustrezen način delavca "znebil".

6. Zaposleni se smili šefu
V takšnih primerih gre za impulze sočutja, usmiljena do delavca. Šef razmišlja o tem, kako bo delavec našel novo službo, kako bo preživljal družino ... Morda mu peša zdravje in bo povrhu vsega ostal še brez osnovnega zdravstvenega zavarovanja ali pa je v krogu družine ravno doživel hudo osebno katastrofo itd. Ob tem pa šef ne pomisli na njegove/njene sodelavce, ki "trpijo" ob takšnem delavcu in nosijo posledice njegove/njene neučinkovitosti.

7. Šefu ni do sprožitve postopka odpuščanja
Vodstvu nikakor ne diši postopek odpuščanja bolj zaradi posledic, ki so: priprava razpisa in oddajanje oglasov za prosto delovno mesto, opravljanje intervjujev s kandidati za prosto delovno mesto, pregledovanje reference, izločanje, izbiranje novega delavca ... Kar tudi predstavlja stroške, čas in obremenitev. Zato se raje vsakodnevno sooča z že znanimi posledicami slabega dela "starega" delavca.

8. Zaposleni ima v rokavu nekatere zaupne podatke, informacije ali znanje
Lahko gre za kakšne informacije zasebne narave iz preteklosti, ki bi šefa spravile v veliko zadrego, če bi prišle v javnost. Lahko gre za kakšne podatke o podjetju, ki nikakor ne bi z objavo koristile delovni organizaciji. Ali pa delavec edini v podjetju obvlada neko zastarelo opremo, s katero zna upravljati samo on/ona.

9. Zaposleni ima karizmo
Delavec s svojo simpatično osebnostjo, karizmo in šarmom uspe vse ostale pretentati razen vas. Vsi mislijo kako dobro in veliko dela, skratka da je "zlati delavec" v podjetju. Vendar pozor, če ga imate namen razkriti nadrejenemu si zapomnite, da večkrat nastrada tisti, ki "zatoži", kot tisti, ki "je bil zatožen".

10. Delavca neopravičeno obtožujete
In kaj, če si sem in tja privošči daljši odmor za kosilo, če prihaja kasneje v službo kot vi in če kdaj pa kdaj dela od doma. Kajti če je njegovo/njeno delo opravljeno, pri tem vaše delo ne trpi in so šefi zadovoljni z njegovo/njeno učinkovitostjo, nimate prave osnove za obtožbe. Pač ima takšen način dela, ki si ga je s svojimi sposobnostmi izboril pri nadrejenih. Poizkusite še sami!

Povzeto po www.msn.com - 10 Reasons Bad Employees Don’t Get Fired

sorodni članki