| 

Poslovne priložnosti

Ponaredki - kako jih prepoznati?

Ponaredki - kako jih prepoznati?

Trgovanje s ponaredki, pa naj bo to parfum, ura, oblačila svetovno znanih znamk, torbice ali sončna očala, cigarete, celo Ferrari, je zelo dobičkonosno. Na Nizozemskem je na primer najbolj ponarejana blagovna znamka Björn Borg, za katero naj bi po ocenah v letu 2007 ponaredili med 100 tisoč in 200 tisoč izdelkov s tržno vrednostjo kar tri do štiri milijone evrov. Izguba podjetja, katerega znamko ponarejajo, pa ni le finančnega značaja, zaradi slabe kvalitete ponaredkov trpi tudi njen ugled.

Raziskava, ki so jo leta 2006 opravili v Nemčiji je pokazala, da je bilo od 250 stekleničk dišave Davidoff Cool Water, ki so jih v enem mesecu prodali na eBay-u, skoraj 85 % ponarejenih. Strokovnjaki na splošno ocenjujejo, da je kar devet od desetih izdelkov, ki jih prodajajo na spletu, ponarejenih.

V Sloveniji so po podatkih Generalnega carinskega urada Carinske uprave RS v letu 2007 zasegli 118.247 kosov različnega ponarejenega blaga. Od tega je največ športne obutve, prevladujeta Adidas in Nike (40.000 kosov), brisač Playboj (15.000), kap (8.000) in obeskov za ključe (11.880).

Še večja grožnja kot ponarejene cigarete, ki pogosto vsebujejo več zdravju škodljivih snovi, pa je rastoči trg ponarejenih zdravil. Inštitut za javno zdravje je nedavno opozoril, da lahko uporabniki ponarejenih tablet za spodbujanje moške potence  zelo ogrozijo svoje zdravje. Pri skoraj 65 % preizkušenih tabletah, ki seveda niso medicinsko preizkušene, so namreč v učinkovinah našli popolnoma drugačne dodatke, kot so v izvirnih tabletah! Lažne tablete, ki so jih v letu 2006 zasegli okoli 725.000, pa je vedno težje prepoznati, saj po zunanjosti vse bolj spominjajo na izvirne.

Industrija ponarejanja torej ni nedolžna. WIPO, svetovna organizacija za intelektualno lastnino ocenjuje, da se v njej vsako leto obrne okoli 77 milijard evrov. Razen nekaterih oblačil, izdelanih v Turčiji, skoraj vsi ponarejeni izdelki prihajajo s Kitajske.

Kako torej ponaredke prepoznati

Prodajalci ponaredkov računajo, da boste njihove izdelke kupili brez globljega premisleka. Toda ko se boste znašli v enem od naslednjih položajev, je bolje, da denar porabite kje drugje:

- Cena je prenizka, da bi bila resnična
- Izdelka ne smete odpreti, dokler ga ne plačate
- Oblačila ne smete pomeriti
- Ob otipu je izdelek drugačen, lažji, kot bi pričakovali
- Varnostne oznake so videti ponarejene ali pa jih sploh ni
- Prodajalec ne odgovori na vprašanja o izdelku ali je nepotrpežljiv


Povzeto po članku: Lov na ponaredke, J. Livestro, Readers Digest avgust 2008

sorodni članki