| 

Aktualno

Volkswagen kot prvi predstavlja vozilo v okviru Partnerstva za čisto energijo

Volkswagen kot prvi predstavlja vozilo v okviru Partnerstva za čisto energijo

Od avgusta dalje na voljo Tiguan HyMotion na stisnjen vodik

Partnerstvo za čisto energijo (Clean Energy Partnership oz. CEP) je maja prešlo v naslednjo projektno fazo. Od avgusta dalje bo na nekaterih bencinskih črpalkah možno napolniti vozila s 700 bar stisnjenega vodika. Tiguan HyMotion je prvo vozilo v okviru programa CEP, ki je opremljeno z najnovejšo tehnologijo.

S polnilnikom na 700 bar je možno v rezervoarje shraniti 66 odstotkov več vodika kot pri tehniki s 350 bar. Pri Tiguanu HyMotion je to 3,2 kg vodika, kar pomeni akcijski radij približno 250 km. Za vožnjo od Wolfsburga do Berlina je zadostovalo eno polnjenje. Pri zasnovi Tiguana HyMotion so Volkswagnovi inženirji dosledno upoštevali izkušnje, ki so jih pridobili s predhodnikom, Touranom HyMotion, ki je bil prav tako razvit v okviru programa CEP. Tiguanova 80-kilovatna gorivna celica proizvaja električno energijo, ki poganja elektromotor. Za konice pa je za 100-kilovatni motor dodatno energijo možno pridobiti iz posebne baterije, ki je značilna za hibridne sisteme. Pri zaviranju se ta baterija polni. Prihodnje leto bodo v okviru programa CEP predstavljena nadaljnja vozila najnovejše generacije.


Partnerstvo za čisto energijo (CEP) je mednarodna povezava podjetij BMW, Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), Daimler, Ford, GM/Opel, Hamburger Hochbahn AG, Linde, ShellHydrogen, StatoillHydro, TOTAL, Vattenfall Europe in Volkswagen. Cilj projekta, ki zajema tri faze, je razvoj tehnologije, ki vozilom v cestnem prometu omogoča pogon na vodik, ter testiranje, ali so to pogonsko sredstvo in vozila primerni za vsakodnevno in sistemsko uporabo. Cilj prve faze je bila varna uvedba vodika kot pogonskega sredstva za vozila v cestnem prometu. Druga faza, ki naj bi trajala do konca leta 2010, je namenjena posodabljanju vozil in infrastrukture na najsodobnejše tehnično stanje ter testiranje tehnike v vsakodnevnih pogojih. Tretja faza, ki naj bi se zaključila konec leta 2016, pa predvideva pripravo tržišča za vozila z vodikovo tehnologijo. Program CEP poteka v okviru nemškega programa inovacij na področju tehnologije vodika in gorivnih celic.

Vir: Porsche Slovenija d.o.o.

sorodni članki